HomeMobilitatLa Plataforma Trens i Transports Dignes ha emès un comunicat per informar...

La Plataforma Trens i Transports Dignes ha emès un comunicat per informar dels temes tractats en la reunió amb els directius de Renfe i Rodalies

La Plataforma Trens i Transports Dignes de les Terres de l’Ebre i Priorat ha emès un comunicat a premsa en el que subratlla els principals assumptes tractats en la reunió d’ahir, 13 de maig, per part de diferents directius de Renfe i de Rodalies de Catalunya, juntament amb altres plataformes de defensa de trens i transport ferroviari.

El comunicat diu el següent:

Ahir 13 de maig de 2025, la Plataforma Trens i Transports Dignes de les Terres de l’Ebre i Priorat, juntament amb les plataformes Perquè no ens fotin el tren, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma Dignitat a les Vies, van mantenir una reunió a l’estació de Sants de Barcelona amb diferents directius de Renfe i de Rodalies de Catalunya. Concretament, a la reunió van assistir el president del Grup Renfe, Álvaro Fernández Heredia; Reyes Montiel, directora de comunicació, marca i publicitat de tot el Grup Renfe; Antonio Carmona, com a director de Rodalies de Catalunya, i representant institucional de Renfe a Catalunya; i finalment Josep Enric García Alemany, director operatiu de Rodalies. Fou, doncs, una reunió al màxim nivell entre responsables amb capacitat executiva de Renfe i de Rodalies/Regionals i una representació de diferents plataformes d’arreu de Catalunya, que lluiten i defensen un transport ferroviari digne per a la ciutadania.

A l’inici de la reunió, el sr. Álvaro Fernández Heredia va demanar disculpes a totes les plataformes pel mal funcionament i la poca qualitat del servei ferroviari a Catalunya, juntament amb la mancança crònica d’inversions. També va reconèixer que no s’ha comunicat ni informat als usuaris de la millor manera possible. Va assegurar que per part de Renfe hi ha la intenció ferma de resoldre i de solucionar tota aquesta situació, i que de fet ja estan executant accions en aquest sentit, però al mateix temps també va demanar que calia temps per a poder obtenir resultats i que les millores fossin reals i sobretot visibles per als usuaris. Fernández Heredia també assegurar que es mantindrà una interlocució directa, sostinguda i permanent en el temps, amb reunions periòdiques amb les diferents plataformes. Des de la Plataforma celebrem i valorem molt positivament la sinceritat amb la qual es va expressar el president de Renfe, i vam percebre una actitud proactiva per part de l’empresa. També valorem com un fet molt positiu que s’identifiqui a les diferents plataformes d’usuaris com a interlocutors prioritaris i indispensables en la millora del servei. A continuació, va prendre la paraula el sr. Josep Enric García Alemany, que presentà uns documents amb diferents indicadors d’incidències i de puntualitat, però sobretot ens va presentar un document amb tot el pla d’acció que estan portant a terme per a revertir aquesta situació. García Alemany va expressar en diverses ocasions que assumeixen que tenen una greu crisi reputacional, que consideren que és inacceptable i que estan treballant per a revertir aquesta situació. Des de la Plataforma seguirem l’execució d’aquestes millores i restarem ametents a noves convocatòries de reunions.

Pel que fa a les demandes concretes del territori, vam centrar-nos en dues. D’una banda, i a llarg plaç, en la necessitat de disposar d’una estació intermodal de passatgers a l’Aldea. Vam expressar que hi ha una conjuntura política favorable, amb moció aprovada pel Parlament de Catalunya en aquest sentit i la voluntat de l’ajuntament de l’Aldea de cedir els terrenys per a la seva construcció. També van expressar que s’estan fent passes per a la construcció d’un nou ramal ferroviari de mercaderies que connecti amb el polígon industrial Catalunya Sud, gràcies en bona mesura a l’impuls que està donant l’empresa Kronospan. Per tot plegat, vam demanar i insistir que no es deixin de banda les necessitats del transport de passatgers, i que s’incloguin també les persones –i no només les mercaderies– en aquest futur nou hub de transport ferroviari i per carretera que es configurarà al voltant de l’Aldea. Vam expressar a la reunió que aquesta estació intermodal ha de ser la porta d’entrada del transport ferroviari de passatgers regional i de llarga distància a les Terres de l’Ebre, per un cop allà, distribuir-se pel territori amb autobús. I de l’altra banda, i en un horitzó més proper, vam expressar la millora substancial que ha suposat el servei Avant Exprés quant a temps i fiabilitat, i vam demanar que el servei Avant Exprés (que ja té un tracte diferenciat segons recull el Real Decreto-ley 9/2024) entre Tortosa i Barcelona pugui ser inclòs en els futurs abonaments amb forts descomptes que s’implantaran a Rodalies/Regionals, i que tingui consideració de Mitja Distància. Vam posar sobre la taula la necessitat de què això sigui així, de què s’apliqui una discriminació positiva vers les Terres de l’Ebre, per justícia social amb territori històricament maltractat en matèria de transport ferroviari, i que només disposa d’un únic tren de velocitat alta al dia, no com altres territoris de Catalunya on l’oferta de trens d’altes prestacions és més àmplia. Pensem, a més, que aquest tracte servirà per incentivar l’ús de tren a les Terres, i especialment per a millorar-ne la seva imatge social i per a recuperar passatgers.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies