HomeTurismeLa Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre actualitzarà el...

La Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre actualitzarà el Reglament per impulsar la marca

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha presidit la segona reunió de la Comissió executiva de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre.

El delegat del govern ha explicat que “La Reserva de la Biosfera és una aposta estratègica d’aquest Govern per al desenvolupament econòmic de les comarques ebrenques, per això, ja hem començat a treballar en un Pla de comunicació perquè, tant en l’àmbit del territori com del país, es perceba la marca Reserva de la Biosfera com una marca de molt valor afegit per als sectors agroalimentari i turístic”. Salvadó també ha avançat que ja compten amb una proposta ambiciosa d’un Pla de comunicació i, alhora, que la Comissió executiva ha decidit la creació d’un Grup de treball que reformularà el Reglament de la Marca, definit fa set anys i que cal adaptar als nous temps i als objectius indicats, ja que “l’aposta actual és més ambiciosa, disposarem de més recursos i ara té sentit replantejar-ho, per aconseguir el màxim nombre d’empreses acreditades i, al mateix temps, que la percepció que tinguen de la necessitat d’acreditació siga més elevada, cal que el valor afegit de la marca Reserva de la Biosfera sigui apreciat dins i fora del territori”.

El director territorial d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Jesús Gómez ha destacat que “el Pla de comunicació que presentarà la marca Reserva de la Biosfera ha de permetre transferir tots els actius que tenim pel que fa a productes de restauració, turístics i mediambientals i, de l’altra, poder dissenyar una nova pàgina web interactiva que tinga capacitat d’oferir informació bidireccional, per als productors i per als consumidors”. Gómez també ha avançat que el Departament treballa perquè el pròxim 2022 es publiquen les bases de gestió dels 1,1 milions d’euros dels fons europeus Next Generation, que serviran per a incentivar les accions que proposen municipis i empreses de la Reserva de la Biosfera i generar recursos per aconseguir l’objectiu de visualitzar-se com a marca de territori.

D’altra banda, des del Departament d’Empresa i Treball l’objectiu és aconseguir els fons estructurals per dotar de recursos el projecte de la Reserva de la Biosfera per fer accions i posicionar-la com una marca atractiva per a les empreses.

En este sentit, el director territorial Adam Tomàs ha explicat que “volem que les empreses vegen la marca prou atractiva perquè esdevinga una oportunitat i un valor afegit per al seu producte, per això, cal treballar en un nou Reglament de Marca. Així que en posem amb la Cambra de Comerç, l’ens que acredita les empreses amb la marca, la Generalitat i el Copate a treballar per definir un nou reglament, que establisca les mesures d’acreditació, també com inspeccionem, quina continuïtat tindrà la marca, eines que ens permeten valorar”.

Des de la Generalitat i la Diputació ja es treballa també en la definició del finançament estructural amb què es comptarà a partir del 2022, i que se sumarà als més de 400.000 € del Pla d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) que ja disposa el COPATE i a 1,1 milions dels fons europeus, per tal de convertir la Reserva de la Biosfera en un dels grans projectes de territori.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

2 + 1 =

Últimes notícies