Més val tard que mai

Este diumenge entrarà per fi en vigor la mesura per a traure el trànsit pesant de l’N-340, en tot el seu tram ebrenc. La mesura s’ha retardat més de l’esperat ja que l’acord entre Estat i Generalitat preveia que fos l’1 de gener del 2018 quan havia d’entrar en vigor el desviament obligatori de camions per l’AP-7 (amb bonificacions) i la gratuïtat per als residents en el tram entre Alcanar i Vilafranca. S’ha hagut d’esperar 9 mesos i malgrat tots els peròs i els matisos que hi puguen haver, és més oportuna que mai la frase aquella que diu “més val tard que mai”.

És cert, tal com denuncien esta setmana alguns alcaldes, com el d’Amposta, que la mesura arriba tard, ja que des del 2010 s’han registrat més de 50 víctimes mortals al tram ebrenc de l’N-340. Potser també tenen raó, tant els alcaldes com el moviment veïnal per una AP-7 gratuïta, quan defensen que la millor solució hauria estat aixecar barreres a l’autopista, tenint en compte que la concessió s’acaba el 2019 i el Ministeri ja ha dit que no la renovarà. Tampoc els falta raó quan alerten que amb la mesura s’omplirà l’AP-7 de trànsit pesant i a partir d’ara haurem de creuar dits perquè no augmente la sinistralitat en esta via. Malgrat tot això, el Decret que este divendres aprovarà el Consell de Ministres suposarà immediatament una millora en la mobilitat de l’N-340, ja que a partir de diumenge hi desapareixerà el trànsit de camions, els causants de la majoria d’accidents amb víctimes.

 

El trànsit s’alleujarà i els conductors habituals de la via, els residents del territori, ho agrairan. Per tant, tot i que tard, i amb les reserves oportunes sobre si esta és la millor mesura a emprendre, el cert és que diumenge ja serà una realitat. Dit això, el desviament de camions no ha de ser la solució definitiva en la millora de la mobilitat i les infraestructures ebrenques. Amb la urgència de millorar la situació a l’N-340 s’han deixat aparcades velles reivindicacions com el de la continuïtat de l’autovia A-7 per les comarques del Baix Ebre i el Montsià o el tercer carril de l’AP-7, són temes que caldrà posar de nou al centre del debat polític i ciutadà.

Anton Monner
Anton Monner
Cronista de Gandesa
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 67 = 77

Últimes notícies