HomePolíticaNorma Pujol: "Treballarem perquè la variant de l’N-420 de Gandesa no torni...

Norma Pujol: “Treballarem perquè la variant de l’N-420 de Gandesa no torni a quedar en paper mullat”

Els representants d’Esquerra Republicana de Catalunya a les Terres de l’Ebre celebren “amb prudència” la publicació al BOE de la redacció del projecte de la variant de la carretera N-420 a Gandesa. Una mesura que fa dues dècades que es reclama a l’Estat i que descongestionaria el trànsit de vehicles pesants per l’interior de la capital de la Terra Alta i milloraria la connectivitat viària d’arreu de les Terres de l’Ebre.

La diputada i secretària general de la Federació de l’Ebre d’Esquerra, Norma Pujol, ha començat la seva intervenció recordant que “si algú va personificar al llarg de tota la seva trajectòria política la lluita, la denúncia i la reivindicació per la construcció de la variant de Gandesa, aquest va ser Miquel Aubà, primer com a alcalde i després com a senador.

Pujol ha manifestat que “l’anunci del BOE és una bona notícia, però caldrà que vagi acompanyat de fets i calendari”. Tot afegint que “valorem com un pas important que les diferents reunions mantingudes des d’Esquerra amb el secretari d’Estat d’infraestructures, Xavier Flores, hagin donat els seus fruits, però vetllarem perquè  es compleixin els terminis previstos”.

La senadora Vanessa Callau ha anunciat que registrarà diferents preguntes dirigides al govern espanyol per reclamar un calendari d’execució i la periodificació pressupostària corresponent. “Volem que quedi negre sobre blanc la seva respostaAquesta infraestructura s’ha de blindar de qualsevol futur canvi de govern a Madrid, i per això demanarem la màxima celeritat”. Ha dit.

A la vegada ha apuntat que “després de més de dues dècades d’enganys i desídia dels governs de PSOE i PP, no volem que es torni a repetir el que ja hem viscut, posar als pressupostos unes partides durant dècades per construir una variant i que mai es van acabar executant”. A més de deixar caducar la Declaració d’Impacte Ambiental del projecte.

Callau també ha destacat que “la variant de Gandesa és de vital importància per poder avançar en la construcció de la variant C-43 i completar el nus comunicatiu al voltant de Gandesa”

Finalment, el regidor i alcaldable de Gandesa, Joan Aubanell, ha dit que aquesta és una acció totalment necessària tant per motius de seguretat viària com per motius de salut: “Des que tinc ús de memòria he sentit parlar de la construcció de la variantDescongestionar i treure el trànsit pesat de dins del nucli de la població és una obligació i més en un nus de comunicacions com el nostre. Des de l’Ajuntament sempre s’ha demanat i també amb el company Aubà ho vàrem reivindicar”, ha afirmat Aubanell. El qual ha afegit que “han estat vint-i-tres anys de promeses que no s’han complert i esperem que ara s’acabi executant”.

La variant de Gandesa, una reivindicació persistent de Miquel Aubà

Norma Pujol ha fet un extens repàs de diverses iniciatives que va liderar Miquel Aubà des del Senat per la construcció de la variant de Gandesa, així com la de Corbera d’Ebre i la de Riudecols. Pujol,  Callau i Aubanell s’han compromès a “vetllar perquè aquest cop la variant de Gandesa no quedi només en una promesa, en memòria de tota la feina que va fer el company Miquel Aubà”.

La diputada ha repassat les diferents iniciatives parlamentàries que Miquel Aubà  va portar a terme per fer realitat la construcció de la variant;  ja fos mitjançant preguntes per escrit al govern espanyol, interpel·lant als ministres a la Cambra, liderant mocions per debatre a les Corts, o bé directament amb reunions en diferents secretaris d’Estat d’Infraestructures.

En aquest sentit, ha detallat com una vegada Miquel Aubà va registrar vint-i-una preguntes dirigides al govern espanyol per comparar les quantitats que s’havien pressupostat durant gairebé dues dècades a les tres variants de l’N-420, i els diners que en realitat s’havien acabat executant. El resultat va ser que en divuit anys els diferents governs espanyols, malgrat les partides milionàries publicades als Pressupostos de l’Estat  a principis de 2000 per a la variant de Gandesa, en realitat, només s’havien acabat gastant un total de 334.000 euros.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

8 + 2 =

Últimes notícies