Des de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, s’han mostrat satisfets que ja s’hagi donat llum verda a un servei que tenien previst haver posat en marxa abans de l’estiu, però segons Jordi Martí, regidor de Serveis i Manteniment, “es va endarrerir a causa del retard en l’aprovació del pressupost de 2024 i de la llarga tramitació a la qual s’ha hagut de sotmetre tot el procés de licitació“.
L’empresa farà aquesta setmana una nova inspecció visual sobre el terreny per planificar les tasques a realitzar a partir de dilluns dia 7 d’octubre.
Entre les urbanitzacions de Tres Cales i Calafat es compten 150.000 m² en zones verdes, 8.650 m² en rotondes i encreuaments i 171 embornals.
La situació actual d’aquest servei de manteniment i neteja ha portat l’equip de govern a externalitzar el servei donat que ni amb el personal propi ni amb la maquinària disponible es podia donar un servei de qualitat.
L’empresa té entre les tasques assignades, el desbrossament de la vegetació de les voreres i el tractament fitosanitari, la neteja, manteniment i enjardinament de rotondes, places i cruïlles, la poda i neteja de zones verdes municipals, el manteniment d’embornals i punts de desguàs d’aigua, la recollida de vegetació acumulada a la via pública i la retirada d’arbres.