El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE) ha impulsat una campanya digital de promoció dels restaurants acreditats per la marca de la Reserva de la Biosfera que ha anomenat ‘Sabors i Sensacions de la Biosfera’. El principal aspecte innovador de la campanya és que ha comptat amb la col·laboració de creadors digitals.
Amb l’objectiu d’augmentar la visibilitat dels restaurants acreditats, atraure nous clients i promoure la gastronomia local i sostenible de les Terres de l’Ebre, el COPATE ha contractat a Filmsnòmades per a l’execució d’aquest servei. El film maker i principal soci de l’empresa, Jaume Moya, i la creadora de contingut Judith Aliau (@judith_aliau4) han desenvolupat aquest encàrrec que va començar al mes de novembre del passat any i que a hores d’ara ja té uns resultats contrastats.
La jove influencer ampostina, que compta amb més de 70.000 seguidors a TikTok i més de 14.000 a Instagram, ha demostrat un ferm compromís amb el territori i ha esdevingut en la principal prescriptora dels restaurants de la Reserva de la Biosfera a les xarxes socials, amb un vídeo inicial de campanya en el que explica la idea del projecte. Judith indica que: “amb aquesta campanya hem generat contingut creatiu i atractiu dels restaurants acreditats, implicant perfils de creadors de contingut molt diversos, amb la finalitat d’arribar a diferents públics objectius”. I és que, tal com afirma el president del COPATE, Ivan Garcia: “no és fàcil impulsar una campanya tan completa en la que hi formin part nutricionistes, amants de la gastronomia, esportistes, artesans, cantants, psicoterapeutes, etc. I haver-ho fet així ens ha permès arribar a molta gent i difondre el missatge de que els 24 restaurants acreditats per la Reserva de la Biosfera produeixen menjars d’alta qualitat, amb productes locals i amb un clar compromís amb els valors de la UNESCO”.
Judith Aliau apunta que: “a l’inici de la campanya, el compte oficial de la Reserva de la Biosfera (@rbterresebre) no arribava als 1.100 seguidors, i tot i així, amb els vídeos de la campanya s’ha pogut arribar a més de 126.000 usuaris únics, superant les 300.000 visualitzacions. D’aquí deriva la importància de dissenyar estratègies de col·laboració amb creadors digitals”. Jaume Moya, afegeix que: “sense els creadors de contingut no hauria estat possible arribar a tanta gent amb un període temporal tan curt i amb tanta efectivitat. De fet, les estadístiques ens indiquen que majoritàriament hem arribat a una audiència d’entre 35 i 54 anys. És a dir, el missatge que volíem transmetre ha arribat a un perfil amb interès per la gastronomia i amb capacitat per fer despesa als restaurants”.
La tècnica responsable de la marca, Noèlia Fabra, es mostra satisfeta amb els resultats de la campanya i afirma que: “amb aquesta iniciativa, més enllà de les persones a què hem arribat, hem estat capaços de fidelitzar. De fet, des de l’inici de la campanya hem estat tenint un creixement orgànic de 80 seguidors mensuals fins arribar a superar els 1.500. Prèviament, no havíem tingut l’oportunitat d’invertir recursos en campanyes com aquesta i el creixement del compte amb l’estratègia ordinària de publicacions estava estancat”.
En total, 24 restaurants que formen part de la comunitat de la Reserva de la Biosfera s’han beneficiat d’aquesta iniciativa, que ha comptat amb el suport dels ajuts Next Generation EU, a través de la convocatòria del Departament d’Acció Climàtica i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya d’ajuts a Reserves de la Biosfera.
Fins al moment, s’han publicat un total de 17 vídeos en què han col·laborat membres del grup de música Pepet i Marieta (@pepetimarieta), la cantant ampostina Clàudia Xiva (@claudiaxiva), la creadora de la GastroAgenda ebrenca @3cacaus.saycheese, l’aventurer Daniel Oury (@danieloury), la triatleta moranovenca Tània Anson (@tanietatri), l’experta en psicoteràpia i nutrició Dúnia Mulet (@duniamulet), la creadora digital de receptes fàcils Mar Bellver (@foodiction.vlc), la community manager i experta en marketing Bella (@isabellagtudor), la ballarina i coreògrafa Laia Fidalgo (@itslaiafidalgo), l’artesana rasquerana Gisela Chortó (@lallatadora), l’ampostina Hazel Gin (@hazel.gin) i la rapitenca Sandrina Ferré (@sandrinaferre29).
Els vídeos que resten pendents de publicar-se han estat obra del guanyador del programa El Conquistador de TV1, Miguel Oury (@migueloury), i de creadors digitals ebrencs, com la nutricionista Vicky Pallarès (@vickypallares) i les fooders Janet Cid (@tastantlebre) i Marta (@labalada_). El vídeo de cloenda anirà a càrrec de Judith Aliau (@judith_aliau4), que puntualitza que: “tan de bo aquest projecte sigui el primer de molts en el que es dipositi confiança en els creadors digitals del territori per donar a conèixer la qualitat i l’autenticitat dels productes i serveis locals de les Terres de l’Ebre i les seves comarques”.