EDICIÓ PAPER // Els riders, els repartidors a domicili amb bicicleta o patinet elèctric, ja circulen per la Ràpita distribuint les comandes fetes a comerços o establiments de restauració a domicili. Després de mesos d’espera perquè les plataformes IOS i Android permetessen publicar l’aplicació mòbil gratuïta, ‘Teuporto’ està en funcionament des de principis de mes d’agost. Així doncs, la iniciativa de Xavi Marquès i Jordi Font, juntament amb Josep Piñol i Josep Adell, de l’empresa ebrenca EAAPP Entertainment S.L., que fa un any i mig va llançar amb èxit el joc de plataformes de les Terres de l’Ebre ‘Belly Run’, ara posen a prova la nova plataforma de comandes a domicili ebrenca.
Durant este mes d’agost s’està portant a terme la fase de prova de l’aplicatiu a la Ràpita, que compta amb tres seccions: Menjar, ‘Teuregalo’ i Parafarmàcia. “En esta etapa estem provant-la per a solucionar tots aquells errors o problemes que puguen derivar-se del seu ús per a corregir-los i millorar el servei”, detalla Marquès. Els usuaris poden demanar menjar a sis establiments rapitencs -a L’Espai de Xavi Montañés, La Pensió, al Bar Maria, la Taperia TT, Lo Xicago i al Tamashi-. Segons Marquès, “són establiments semblants perquè no volíem tenir molta varietat durant esta fase inicial, ja que si no podrien haver-hi moltes comandes a la setmana per a gestionar-ho bé”. I de moment, amb només dos setmanes de vida, està funcionant “molt bé”, ja que els quatre riders actius a la Ràpita han realitzat una vuitantena de comandes.
Un dels locals de restauració que està tenint més èxit a l’aplicació és La Pensió, que ja han realitzat més d’una trentena d’encàrrecs a domicili a través de ‘Teuporto’. És per això que l’encarregada de l’establiment, Estel Bonet, valora molt positivament el seu funcionament. “Era un servei que des de feia temps ens demanaven els clients. Molts d’ells venien a buscar-ho, però preferien que els hi portéssem a casa, i com que som un bar menut, no podíem oferir-lo”, assenyala Bonet. En este sentit, la propietària de La Pensió afegix que ‘Teuporto’ els permet tenir el servei a domicili, sense haver de fer front a la despesa elevada que suposaria disposar només d’un treballador per a fer el repartiment a domicili.
Més enllà de menjar, l’app et permet demanar productes de parafarmàcia de tota classe -per a nadons, vitamines i dietètica, lentilles, higiene femenina o salut sexual-, i inclús regalar experiències a través de la secció ‘Teuregalo’. En este últim cas, de moment, l’únic establiment participant és el Musclarium. L’usuari podrà regalar una capsa regal que el rider passarà a buscar per la caseta d’informació i farà arribar al client final, perquè este puga gaudir d’una experiència, en este cas, de degustació al mateix Musclarium.
Usabilitat de ‘Teuporto’
Fer servir l’aplicació és senzill. Els establiments surten disponibles o no depenent del seu horari comercial, i un cop realitzada la comanda, els riders reben un avís per tal de desplaçar-se al comerç a recollir-lo. Segons explica Laureano Panisello, un dels riders, treballen entre tres i quatre hores al dia, “la gràcia de l’horari és la llibertat que tens per a treballar, ja que si no hi ha cap comanda, pots estar tranquil·lament a casa”. ‘Teuporto’ garantix que la teua comanda arribarà en un temps màxim d’una hora, un temps aproximat que suma el que triga l’establiment a realitzar-lo i uns15 minuts que el repartidor pot necessitar per a arribar al domicili. “Estos dies estem fent arribar encàrrecs en 25 minuts”, diu Marquès. Tal com conta Panisello, “els serveis varien molt en funció del dia: tenim un flux d’entrades de comandes més fort quan és festiu o cap de setmana”.
Esta iniciativa també aposta per la sostenibilitat mediambiental, ja que, els repartidors es desplacen en bicicleta pels carrers de la ciutat. “És un mitjà de transport que pesa relativament poc, és fàcil d’aparcar, i, personalment, em permet gaudir de la meua ciutat mentre treballo”, determina el rider.
Tot i que la situació del coronavirus pot semblar favorable per al desenvolupament d’esta plataforma ‘delivery’, la pandèmia ha generat que hi haja “una necessitat urgent d’este tipus de servei, que no estem preparats per a abastir-la ràpidament”, diu Marquès, que afegix que per això estan anant a poc a poc a l’hora d’ampliar els serveis. A més, la voluntat dels creadors és que en els pròxims mesos puguen traslladar este servei a Amposta i Tortosa.