La capital del Baix Ebre acollirà el diumenge 9 de juny la Festa de la Natura, al mateix temps que ho faran 4 municipis catalans més: Barcelona, Girona, Torredembarra i Riudarenes. Per a este esdeveniment diferents entitats ambientals del territori, amb la col·laboració d’emprenedors sensibilitzats amb la protecció del medi i administracions locals, han organitzat un conjunt d’activitats al voltant del riu Ebre amb l’objectiu de sensibilitzar i promoure la preservació del medi natural. Viqui Carles, membre de l’entitat ecologista Graëllsia, ha explicat que “es vol parlar de l’ecologia del riu i dels problemes que presenta a causa de les espècies invasores que hi habiten”. És el primer cop que s’ha optat per centrar en un mateix espai totes les activitats que s’organitzen a la ciutat per a obtenir un “impacte més potent”.
L’epicentre de les activitats serà el passeig de l’Ebre, concretament entre el pont Roig i el pont de l’Estat, on es situarà la fira d’entitats per a difondre iniciatives com Ajudem a salvar els peixos -una iniciativa que promou el rescat de la fauna aquàtica autòctona en sistemes de reg- o Recuperem el Barranc dels Reguers.
L’organització també ha pensat en totes aquelles entitats que no hi podran ser presents amb una parada a la fira. Se’ls reservarà un espai per a explicar amb roll-ups els seus projectes, perquè així els visitants puguin conèixer les diferents iniciatives que treballen pel territori.
En este espai també tindran lloc activitats mediambientals per a la canalla, com un taller de pintura, contacontes, hotel d’insectes, iniciació a la marxa nòrdica o la navegació en muleta a càrrec del Club de Rem, entre altres activitats que seran gratuïtes i de caràcter festiu. L’única que necessitarà una inscripció prèvia serà les dues sortides de navegació amb el vaixell El Sirgador pel riu Ebre -que es duran a terme a les 10.30 h i a les 11.30 h – per a explicar in situ les febleses de l’ecosistema fluvial i l’impacte cap a les espècies invasores. Les participants podran lluir una polsera dissenyada per aquesta ocasió. A més, la Festa se suma a la setmana del boicot als envasos plàstics i es repartirà aigua en tres tipus de càntirs de fang que utilitzaven els avantpassats per a treballar al camp o anar a la muntanya.
La cloenda de la festa acollirà una actuació de la padrina de l’esdeveniment, Sílvia Ampolla, que cantarà jotes per a tots aquells que s’animen a ballar-les. L’acte es durà a terme al costat de l’Embarcador del Sirgador a partir de les 13 hores.