A la reunió del 6 de setembre a Tarragona estaven convidats tots els ajuntaments dels municipis inclosos en les línies R15 (la línia de Móra) i R16 (pel litoral fins a Tortosa), a més a més de les R14, R17 i RT2, així com la Diputació de Tarragona i consells comarcals tant del Camp de Tarragona com de les Terres de l’Ebre. També van assistir a la jornada membres de la plataforma d’usuaris tarragonina Dignitat a les Vies. En canvi, no va ser convidada la plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre i Priorat. Per això, el grup de pressió va emetre un comunicat de denúncia en el qual lamenta no haver estat convocat “per a parlar i obtenir informació de primera mà sobre uns talls que també afectaran, i molt, a tots els usuaris del tren a les comarques ebrenques”.
Trens Dignes, si bé subratlla el seu suport a la plataforma tarragonina Dignitat a les Vies i celebra que es fes la reunió, creu que en la planificació del Pla alternatiu per les obres a Roda de Berà, s’ha menystingut tant a l’entitat ebrenca com al territori: “El fet de no convocar-nos no és sols una falta de respecte cap a una plataforma amb més de 10 anys d’història en la defensa del transport públic, sinó, sobretot, un greuge comparatiu envers els usuaris de les Terres de l’Ebre”. “Ens preguntem si els usuaris de les Terres de l’Ebre són uns usuaris de segona categoria i ens preguntem també si és lícit menystenir l’associació legalment constituïda que els representa i els defensa davant les administracions”, ha carregat la plataforma, inscrita al Registre de Grups d’Interès de la Generalitat de Catalunya i, com a tal, susceptible de ser informada en qualsevol reunió o acte que siga d’interès per al transport públic de les comarques del sud del país.
Trens Dignes insistix a reclamar “igualtat tant en la informació com en la millora del transport ferroviari”. Des del moment en què va transcendir que la via quedaria tallada durant cinc mesos entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona, Trens Dignes ha demanat que la instal·lació d’ample europeu i la reorganització dels serveis ferroviaris supose un punt d’inflexió positiu en les connexions amb les Terres de l’Ebre. El primer pas endavant ha estat la reactivació, a partir de l’1 d’octubre, del tren Avant d’altes prestacions entre Tortosa i Barcelona, que es convertirà durant cinc mesos en l’única opció per a anar a la capital catalana sense transbordament, ja que utilitza la via d’alta velocitat per l’estació del Camp de Tarragona i fins a Barcelona.