HomeSense categoriaTrens Dignes talla les vies de l'estació de l'Aldea i atura un Talgo...

Trens Dignes talla les vies de l’estació de l’Aldea i atura un Talgo durant cinc minuts

La plataforma Trens Dignes ha exigit més connexions amb trens de l’Alta Velocitat, més freqüències dels regionals R-15 i l’R-16 i el retorn dels quatre Euromed perduts amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani. També ha demanat que es dissolgui la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre perquè consideren que és “ineficient i inoperant“. El col·lectiu ha protestat aquest diumenge a l’estació ferroviària de l’Aldea i n’ha tallat la via. Més de 150 persones han participat en l’acció, en què s’ha aturat un Talgo durant uns cinc minuts.

Sota el lema ‘Ni un tren menys’ i amb consignes com ara ‘Prou retards’ i ‘Que torni l’Euromed’, els concentrats han barrat el pas a un Talgo quan faltaven deu minuts per a les dotze del migdia. Ho han fet només durant uns minuts per tal de perjudicar el menys possible als viatgers, segons han explicat des de la plataforma. Abans, els manifestants s’havien aplegat a les portes de l’estació de tren de l’Aldea-Amposta-Tortosa, on s’ha llegit un manifest, per denunciar la pèrdua de connexions a les Terres de l’Ebre des de la posada en funcionament de la variant de Vandellòs a començaments de gener.

Els manifestants han lamentat que dels 20 serveis diaris que tenia l’estació –10 de regionals, 6 talgos i 4 euromed-, ara en circulen disset. A més, la nova planificació del mapa ferroviari també ha suposat que només s’aturi un tren Avant al dia. Davant d’aquesta situació, la portaveu de Trens Dignes, Montse Castellà, ha reclamat el retorn dels quatre Euromed perduts o d’un servei similar, més connexions amb la línia de l’alta velocitat, sigui a través de llançadores o bé amb noves freqüències amb els Avant, els quals haurien de connectar Ulldecona amb el Camp de Tarragona a fi de poder enllaçar amb els trens cap a Barcelona o Madrid.

Així mateix, des de Trens Dignes també han demanat que s’ofereixin més freqüències de les línies R-15 i R-16 i, així, reduir els buits horaris, d’entre dues i sis hores, que hi ha en algunes estacions. A la vegada, les demandes inclouen recuperar els horaris de l’any 2016 i sincronitzar les freqüències ferroviàries amb les dels autobusos.

Per tot plegat, la portaveu de la plataforma ha fet una crida al Govern, Adif i a Renfe perquè reformulin el mapa ferroviari. “Es van passant la responsabilitat els uns als altres, segur que uns tenen més culpa que els altres, però en tot cas, demanem que deixin de tirar-se els plats pel cap i que es posin a treballar unitàriament perquè el servei global millori“, ha etzibat Castellà.

Pel que fa a la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, Castellà ha exigit que es dissolgui i s’aposti per l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM). “L’ATM és un ens que ens pertoca per llei i que no tenim instaurat al territori. És un dels grans mals perquè ajudaria a combinar tota mena de transport públic“, ha manifestat Castellà.

En canvi, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, present a la protesta, ha considerat que l’ATM no resoldria les problemàtiques ferroviàries de l’Ebre. I és que Gavin ha assenyalat el govern espanyol, Adif i Renfe com a principals responsables del servei ferroviari actual. “La resposta de la Generalitat, lamentant-ho molt, és molt limitada perquè no tenim les eines per gestionar el transport ferroviari dels regionals i rodalies“, ha afirmat.

Gavín ha exigit a l’Estat que tingui “sensibilitat amb els territoris” i a Adif i Renfe que “atenguin” les propostes del Govern. “La Generalitat no pot permetre que un territori no quedi connectat amb uns trens que passen per davant i que passen de llarg“, ha subratllat. “La connexió ferroviària és imprescindible perquè un país i la seva gent es pugui desenvolupar i, per tant, els Euromed i els Avlo han de parar i Renfe ha d’atendre no només els trens comercials de llarga distància –València- Barcelona o Barcelona-Madrid-, sinó la necessitat de l’interès públic“, ha tancat.

La plataforma Trens Dignes es reunirà dimarts vinent amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per tal d’abordar la nova planificació ferroviària, que és provisional fins a l’1 de març. A banda, en la mobilització, també hi han participat representants de JxCat, com Eduard Pujol o Ferran Bel, d’ERC, dels comuns i Ciutadans, així com alcaldes del territori.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

3 + 6 =

Últimes notícies