HomeSocietatUlldecona es queixa a Endesa pels microtalls freqüents de llum que patixen...

Ulldecona es queixa a Endesa pels microtalls freqüents de llum que patixen al municipi

L’Ajuntament d’Ulldecona ha presentat una queixa contra la companyia elèctrica Endesa per les “deficiències en el servei que oferix al municipi i, en conjunt, a la comarca del Montsià”. Segons l’alcaldessa del municipi, Núria Ventura, este dilluns va reunir-se amb els responsables de la companyia a la província de Tarragona per a expressar el seu malestar davant dels microtalls “gairebé diaris” que afecten el dia a dia de moltes persones i per a traslladar directament a la companyia “la necessitat d’inversió en les infraestructures que tenen al territori”.

“Independentment de les grans avaries, com la que vam tenir ara fa unes setmanes que va afectar la ciutadania d’Ulldecona, però també la d’Alcanar i la de la Ràpita, el que molesta els usuaris són els microtalls que es produïxen de manera reiterada al nostre municipi i que creen molèsties als clients perquè la llum va i torna, cosa que, a més, malmet els electrodomèstics i els aparells electrònics”, explica. Els microtalls no dixen sense llum els veïns i les veïnes, però sí que produïxen baixades de tensió que poden danyar aparells electrònics i electrodomèstics, i afecten el funcionament normal dels comerços i les indústries.

A més, Ventura assenyala que la manca de llum també afecta les telecomunicacions. “Fa uns dies no va caure la llum dins del nucli, però no hi havia cobertura wifi, ni funcionaven els telèfons, ni els datàfons dels comerços, ni les targetes”, detalla Ventura, que afegix que “és una situació que no es pot tolerar”. Des de l’empresa, argumenten que els microtalls són causats pels estornells. “Van explicar-nos totes les inversions que hi estan fent, especialment, en matèria d’avifauna, ja que consideren que els estornells provoquen els microtalls, i aleshores, el que estan fent és protegir tot el cablejat en aquells punts que veuen que són més complicats”.

D’esta problemàtica, que no només afecta el subministrament d’Ulldecona, sinó també la d’altres municipis del sud de la comarca, se’n parla de forma reiterada al consell d’alcaldes del Consell Comarcal del Montsià, ja que “és habitual quan hi ha tronades o emergències”, diu l’alcaldessa d’Ulldecona. En este sentit, l’alcalde d’Alcanar, Joan Roig, afirma que la problemàtica del servei elèctric “és molt freqüent” i “és una reivindicació històrica del territori”. “Per poc que ploga, ja tenim talls, no només de llum, sinó també de telecomunicacions, en què els telèfons dixen de funcionar”. Des de l’Ajuntament d’Alcanar van fer una reclamació a la companyia elèctrica pels aiguats del 2018, i van tornar a reiterar-la pels del passat mes de setembre, en què el municipi va quedar aïllat.

L’alcalde canareu denuncia que “el que no pot ser és que siguem sempre víctimes del servei deficitari d’estes grans companyies, i més en situacions d’emergència”. Roig, i també Ventura, assenyalen que les deficiències en el subministrament de la llum no només passen en dies de pluja, però al triangle Ulldecona – la Sénia – Alcanar les noten especialment quan es produïxen “estos embats climatològics, que ens dixen sense llum i, a sobre, sense comunicació”. Per a Roig, “no és normal que al segle XXI ens continue passant això”, per la qual cosa creu que “ha de ser una reivindicació en l’àmbit supramunicipal, perquè estes empreses aboquen recursos aquí al territori, per a solucionar estes deficiències”.

A la Ràpita, malgrat que des del consistori no els consta que es produïsquen talls freqüents en el subministrament elèctric, sí que acostumen a produir-se avaries de l’operador de telecomunicacions, que dixa sense Internet diverses localitzacions del municipi, que, sovint, afecten els centres educatius i el CAP. Tanmateix, una veïna del municipi, Mercè Castellà, propietària de la botiga Ñero Tot Moda, explica que durant l’any ha anat anotant en un paper cada cop que se li ha desconfigurat el rellotge del forn elèctric per talls de llum momentanis, i ja n’ha comptabilitzat una trentena. També conta que, per a la botiga, ara tenen un datàfon que funciona via satèl·lit per a poder-lo usar encara que no hi haja llum o Internet.

Des d’Endesa, explicaran els plans d’inversió i manteniment que han desenvolupat en els darrers anys per a millorar el servei a la comarca i atendre les demandes dels usuaris, així com les futures inversions previstes, peròm de moment, encara no s’han detallat.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 59 = 68

Últimes notícies