CaixaBank ha organitzat una nova Setmana Social entre els dies 1 i 7 d’abril per a que empleats, familiars i clients de l’entitat arreu de l’Estat coneguin de primera mà la tasca que duen a terme les entitats socials amb les que col·labora l’entitat financera a través de la seva acció social. Durant aquests set dies, un de cada quatre empleats de CaixaBank, la Fundació ”la Caixa”, CriteriaCaixa i filials han participat, de forma voluntària, en algunes de les més de 3.100 activitats que unes 1.460 entitats socials locals han posat a la seva disposició a totes les províncies d’Espanya.
A les Terres l’Ebre, un centenar de voluntaris han pres part en alguna de les 10 activitats proposades per 10 entitats socials locals a un total de 6 municipis: Amposta, Deltebre, La Sénia, Santa Bàrbara, Tortosa i Ulldecona.
Entre les activitats que s’han dut a terme hi ha tallers de manualitats amb persones afectades d’Alzheimer; futbol solidari amb persones nouvingudes; reforç escolar a menors en risc d’exclusió; tallers d’estimulació de persones amb discapacitat intel·lectual; col·laboració amb la Marató de Sang o tallers de memòria per a gent gran, entre d’altres.
Un total de 10 entitats socials de les Terres de l’Ebre han col·laborat amb la Setmana Social. Entre aquestes destaca l’Esplai Ulldecona, l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de La Sénia, el Banc de Sang i Teixits de Tortosa, Càritas Deltebre i Amposta, el Centre l’Àngel d’APASA, l’Escola-CAEP La Mercè de Tortosa, el Grup Esplai Blanquerna i l’oficina local de la Creu Roja a Amposta.
La Setmana Social s’ha obert a clients
L’entitat financera, s’ha fixat enguany com a un dels objectius obrir la Setmana Social als clients i que aquests coneguin sobre el terreny els projectes de les entitats socials ebrenques amb les que col·labora CaixaBank a través de l’Obra Social “la Caixa”.
Arturo Altadill, client de l’oficina 00219-Ferreries, ha participat a la Setmana Social compartint unes olimpíades esportives amb els alumnes de l’escola La Mercè de Tortosa. El col.legi és un Centre d’Atenció Educativa Preferent que s’ubica en un entorn social i econòmic desfavorit. Altadill, que ha participat a la Setmana Social de CaixaBank per primer cop, s’ha mostrat molt satisfet. “Sempre anem tant atrafegats que no tenim temps de pensar en els altres” explica. I afegeix “ la Setmana Social m’ha permès fer una pausa i compartir una bona estona amb els petits. Ha estat una bona experiència que recomano a tothom”.
CaixaBank, amb la major xarxa d’oficines bancàries d’Espanya (prop de 5.000), aconsegueix una capil·laritat que, juntament amb la intensa relació amb la població a la qual atén, la situa en una posició immillorable per detectar les necessitats socials locals més urgents. Això permet donar suport a projectes socials de petita envergadura però que, en conjunt, tenen una gran incidència en la mitigació de les dificultats de milers de persones. Per això, l’Obra Social ”la Caixa” distribueix a través de les oficines de CaixaBank una partida econòmica que, el 2018, fou de 43,6 milions d’euros que van servir per impulsar més de 11.500 projectes locals. D’aquestes, un 39% es va destinar a la lluita contra la pobresa (famílies, infància, ancians) i un 30% als àmbits de la salut, la discapacitat i l’addicció.
CaixaBank, referent en banca socialment responsable
CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. Fruit de l’herència que ha rebut, l’entitat manté una actitud de servei a la societat i als seus clients. Per això té un compromís amb la inclusió financera i és l’única entitat present en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000. És també l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones sense garanties ni avals, a través de MicroBank, per a ajudar-los a impulsar els seus projectes personals i professionals. Manté un compromís amb la cultura financera a través de múltiples iniciatives, per a ajudar al fet que les persones prenguin millors decisions en la gestió de la seva economia. I el 46% de la seva plantilla participa en tasques de voluntariat durant les setmanes socials que organitza CaixaBank i en les múltiples accions que proposa l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” durant tot l’any.
CaixaBank destaca per la seva actuació responsable i així li ho reconeixen els principals organismes internacionals. L’índex de sostenibilitat mundial Dow Jones Sustainability Index la situa entre els 16 millors bancs mundials i entre els quatre millors europeus en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per part seva, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic.
Dins del seu Pla Estratègic 2019-2021, CaixaBank treballa per a ser un grup financer líder i innovador, amb el millor servei al client i referent en Banca Socialment Responsable. Per a això, desenvolupa un pla que té cinc línies d’acció prioritàries: Integritat, transparència i diversitat, per a reforçar la seva actuació responsable; Governança, per a mantenir el millor model de govern possible; Medi ambient, per a col·laborar en la lluita contra el canvi climàtic; Inclusió financera, la inspiració fundacional del banc; i, finalment, Acció social i voluntariat, per a contribuir a donar resposta als reptes socials de l’entorn.
Aquest pla reforça la manera diferent de fer banca de CaixaBank, un model basat en la proximitat i el compromís amb els seus clients, accionistes, empleats, proveïdors i societat en general. En aquesta línia, des de 2005 és empresa signatària del Pacte Mundial de Nacions Unides i, des de 2012, presideix la Red Española del Pacto Mundial.