HomeSense categoriaUna avaria dixa més de 8.000 usuaris sense servei d’Internet durant 23...

Una avaria dixa més de 8.000 usuaris sense servei d’Internet durant 23 hores a diferents poblacions del Baix Ebre i el Montsià

TERRES DE L’EBRE // Més de 8.000 usuaris d’Internet de diferents operadores i distribuïdores van patir entre dilluns i dimarts d’esta setmana una avaria en el servei d’Internet que es va allargar durant 23 hores. L’apagada digital va afectar usuaris de poblacions com el Perelló, l’Ampolla, Camarles, Deltebre, Sant Jaume, els nuclis dels Muntells i Riumar, i també usuaris de poblacions com Amposta i la Ràpita, entre d’altres.

El tall es va produir al voltant de les 15 hores de dilluns quan una màquina perforadora, que treballava en unes obres a l’AP-7 en el tram entre l’Ametlla de Mar i Tarragona, va topar directament amb un dels cables troncals que transporta les connexions cap al sud i va quedar totalment destrossat. Arran de l’incident totes les connexions d’Internet es van veure afectades amb talls no només a la fibra òptica sinó també a la Internet per ràdio i línies telefòniques amb tecnologia IP. 

Una de les operadores més afectades ha estat Delinternet, amb seu a Deltebre, i que oferix el servei d’Internet a prop de 8.000 usuaris de poblacions del Baix Ebre i del Montsià, on ofereix connexió a Internet via Fibra Òptica o Radioenllaç. L’empresa va patir una apagada general en tots els seus serveis i en un primer moment, fins i tot, la seua pròpia centraleta que funciona amb tecnologia IP va quedar anul·lada, fet que va impedir que poguessen informar els usuaris. “Durant la primera hora de la incidència no sabíem què estava passant”, explica Joan Forés, portaveu de l’empresa, que recorda que la incidència no es va produir a la seua xarxa de distribució, sinó al cable troncal que porta les connexions d’una part d’operadores cap a les Terres de l’Ebre.

També es van veure afectades altres empreses com Masmovil, Parlem Telecom i també una part de la xarxa de Movistar. L’apagada general va provocar una allau de trucades a la companyia Delinternet, que en 20 hores va haver de gestionar i donar respostes a 4.700 trucades d’usuaris i a més de 500 missatges a través de les xarxes socials. “Va ser una autèntica allau, però vam intentar donar resposta i informació a tothom”, insisteix Forés.

Un cop localitzada l’avaria, a l’AP-7 a l’alçtura de Cambrils, l’empresa encarregada de reparar el cable malmès es va trobar amb l’inconvenient que la Direcció General de Trànsit no permet els treballs a l’autopista en la franja horària nocturna d’entre les 20 h i les 8 hores, fet que va fer perdre 12 hores de temps en la reparació de l’avaria, que va quedar finalment resolta minuts abans de les 14 hores de dimarts, dia 9 de febrer.

La incidència va generar multitud de perjudicis i molèsties a milers d’usuaris que necessitaven la connexió per a teletreballar, estudiants que han de seguir classes en línia o empreses que no podien fer funcionar programaris de facturació o no podien efectuar pagaments amb targeta. “Som conscients dels inconvenients que comporta i per això des de Delinternet demanem disculpes per la part que ens pertoca”, explica Forés. Segons la mateixa empresa, una apagada d’estes característiques pràcticament no té precedents al territori. 

Leonor Bertomeu
Leonor Bertomeu
periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 2 =

Últimes notícies