El periodista jubilat Josep Lluís Villa Moreno va recollir especialment emocionat el Premi Micro Daurat atorgat per la junta de la Demarcació de les Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes de Catalunya, de mans del seu president Josep Baubi, en un entranyable acte celebrat la tarde del divendres 5 d’abril a Tortosa. Villa, tot un referent del periodisme ebrenc, va improvisar un discurs on després de dedicar-li el premi a tota la seva família, repassaria part de la seva trajectòria professional amb la mateixa humiliat que l’ha caracteritzat durant tants anys dedicat al periodisme de proximitat. El Premi Micro Daurat pretén distingir, reconèixer i agrair la dedicació al món de la comunicació per part d’alguns dels professionals del territori de trajectòria destacada.
Com va recordar Marina Pallàs durant la presentació del premiat, Villa és home de ràdio, propietari d’Imagina Ràdio i soci del grup multimèdia L’EBRE. També ha sigut membre de la Junta d’aquest Col·legi de Periodistes, a la demarcació de Tarragona (1991-1993) i Membre de la Junta de L’Associació Catalana de Premsa Comarcal (1997-2000). En la seua dilatada trajectòria professional ha passat per ser Editor d’Informatius i Programes a Radio Nacional d’España, editor d’Informatius i Programes a la Cadena SER, director del Setmanari l’Ebre, Director i fundador del diari digital l’Ebre digital, Director de la televisió local de les Terres de l’Ebre, Visió 3, Corresponsal del Diari El País i Corresponsal al Nou Diari. També ha sigut Director de les dues emissores d’Ona Catalana a les 4 comarques de l’Ebre i des de 2005 fins al maig de 2019, ha sigut director i propietari d’Imagina ràdio, l’única emissora privada de les Terres de l’Ebre, de la qual va ser fundador. També ha fet un bon nombre de col·laboracions a diverses revistes, llibres i diaris de diversa índole i de diferents àmbits, a més d’escriure poesia i promoure diverses iniciatives dins l’àmbit de la cultura, la poesia i el teatre.
Els altres dos premiats de la tarde foren els també periodistes Susanna Cases i Pol Benach, representants de gabinets de comunicació del govern de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l’Ebre, però mencionats per motius ben diferents.
D’una banda Susanna Cases, cap de premsa de la Delegació del Govern, recollia el Premi Micro Obert 2023, una distinció que vol reconèixer aquelles persones o institucions que donen facilitats perquè els periodistes puguin desenvolupar la seva feina amb les màximes garanties. Segons han argumentat els periodistes “Per atendre qualsevol consulta, facilitar contactes, avançar previsions i convocatòries importants i resoldre dubtes amb molta rapidesa i eficiència“. Per contra, Pol Benach, que va excusar la seva assistència a l’acte, hagués hagut d’haver recollit el Premi Micro Tancat 2023. El responsable de Salut Terres de l’Ebre fou escollit per no facilitar en alguna ocasió la feina als seus companys de premsa, els quals han valorat que es mereixia el guardó “per dificultar la tasca dels periodistes, per no facilitar la informació a temps, per la manca d’interès i de sensibilitat envers els mitjans locals“. Els premis són obra del ceramista jesusenc Joan Panisello.