L’últim estudi d’audiència de l’empresa Infortécnica, encarregat per l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), constata el bon moment que la premsa de proximitat registra a Catalunya. L’enquesta conclou que el conjunt de publicacions periòdiques en paper de l’ACPC assolixen els 279.307 lectors diaris, un increment del 4 %. Esta xifra suposa el 13,3 % de l’audiència dels mitjans impresos a Catalunya (un augment de mig punt percentual).
Pel que fa a l’audiència específica del Setmanari l’Ebre, se constata que més de la mitat de la població de les Terres de l’Ebre, el 57,6 %, ha llegit alguna vegada l’edició impresa de la publicació, i la setmana última a l’enquesta ho van fer 30.504 persones que li van dedicar un temps mitjà de lectura de 36,3 minuts durant el conjunt de la setmana.
Estes xifres se poden considerar prou importants si tenim en compte el conjunt de la premsa en paper, atès que representa un percentatge del 9% del total de publicacions periòdiques en paper que s’editen en el conjunt de Catalunya. Les xifres de lectors acumulats del Setmanari l’Ebre estan lleugerament per damunt de publicacions similars com és el cas de El 3 de vuit amb 30.158 lectors, La Comarca d’Olot amb 21.196, El Vallenc amb 20.038, o La Veu de l’Anoia amb 25.349 lectors.
L’estudi referma, en el cas del Setmanari l’Ebre, algunes dades del perfil del lector mitjà, on el 58,2 % dels homes enquestats confirmen haver llegit algun cop la publicació en paper, mentre que entre les dones el percentatge és del 57 %. Una altra dada important és que el 57,4 % de la població menor de 35 anys ha llegit algun cop este setmanari, i esta xifra puja fins al 60 % quan parlem de persones entre 35 i 55 anys. La diferència del temps de lectura en minuts/setmana entre homes i dones és quasi la mateixa. Així, la mitjana de temps de dedicació setmanal per persona és de 36,3 minuts.
El més rellevant de l’estudi de l’ACPC té a veure amb la premsa impresa en paper, la qual, mentre que als mitjans generalistes acusa una davallada d’audiència continuada des de fa anys, se contraposa amb el lleuger augment que experimenten les capçaleres de premsa comarcal. Estos bons resultats se traduïxen en un increment superior al 4% respecte a l’any anterior. Com comenta Ferran Perdrix, vicepresident de l’ACPC, “les dades demostren que la premsa comarcal té una alta capil·laritat, som molt rellevants als nostres territoris i tenim molta influència a la Catalunya allunyada de l’àrea metropolitana. Si es vol arribar a estos territoris, cal comptar amb nosaltres”.
L’estudi d’audiència d’Infortécnica s’ha basat en 35.000 trucades telefòniques realitzades entre els mesos d’octubre i desembre de 2023 a una població major de 15 anys a totes les comarques de Catalunya en què es controlaven les quotes de sexe i edat. Per a elaborar el treball s’han analitzat publicacions de periodicitat diària, bisetmanal, setmanal, quinzenal i mensual, tant en format paper com digital.