Els hotels han registrat una ocupació mitjana del 82%, els habitatges d’ús turístic un 78%, mentre que els càmpings s’han quedat en un 68%, tal i com es desvetlla d’una informació publicada a la Cala RTV.
Les xifres registrades durant el passat mes de juliol a l’Ametlla de Mar en hotels, càmpings i apartaments d’ús turístic registren un lleugeríssim ascens, però mantenen la dinàmica de l’any passat.
Segons les dades facilitades pels establiments que allotgen els visitants de l’Ametlla de Mar, l’ocupació durant el mes de juliol ha estat del 76%, xifra lleugerament superior al 75,67% que es va registrar durant el mateix període de 2024, tot i que lluny de les xifres rècord dels anys postpandèmia que van arribar al 80,66% l’any 2022.
Tot i que encara es desconeixen les xifres de consum i presència en establiments de restauració i activitats turístiques, sí que s’ha detectat una lleugera baixada en la despesa dels visitants en aquests sectors, pel fet que l’increment dels preus fa que molts visitants prioritzin el lloguer de l’habitatge o l’alimentació per damunt del lleure.
Aquestes xifres, però, són una mostra de l’estabilització dels mercats, tot i que els percentatges són diferents depenent del tipus d’establiments.
Així, els hotels han registrat una ocupació mitjana del 82%, els habitatges d’ús turístic un 78%, mentre que els càmpings s’han quedat en un 68%. Aquestes xifres també depenen molt de cada establiment perquè hi ha hotels que han fregat el ple i empreses de lloguer que s’han enfilat fins al 95%.