Els restaurants de les Terres de l’Ebre que servisquen en els seus menús peix de llotja quilòmetre zero, tindran un distintiu per a acreditar-ho davant dels clients. Se tracta d’una iniciativa que han posat en marxa els diferents Grups d’Acció Local Pesquers (GALP) de Catalunya, entre els quals hi ha el de la Mar de l’Ebre.
Els cinc GALP també estan treballant de forma conjunta en altres iniciatives per a impulsar el sector, una de les quals passa per formar orientadors que puguen explicar a les persones interessades quines sortides laborals té el sector pesquer en un context en què no hi ha pràcticament relleu generacional.
Estes campanyes complementen altres que ja estan en marxa, com ara “La teua salut és al Mediterrani”, per a difondre que el peix que es captura als ports de les Terres de l’Ebre, com la Ràpita, les Cases d’Alcanar, l’Ampolla, l’Ametlla de Mar o Deltebre, no és només un aliment de gran qualitat, sinó també una font de salut i sostenibilitat. Esta iniciativa busca conscienciar la població sobre els beneficis per la salut de consumir peix fresc i de proximitat.
En un moment en què el consum de peix ha anat a la baixa, especialment entre les noves generacions, el GALP Mar de l’Ebre vol reconnectar la ciutadania amb el mar, i fomentar el peix com a part essencial d’una alimentació saludable, equilibrada i respectuosa amb el medi ambient.
També en l’avantsala de les últimes festes nadalenques, el GALP Mar de l’Ebre va promoure la campanya “Si és de llotja, és boníssim”, una iniciativa que té com a objectiu fomentar el consum de peix i marisc fresc i de proximitat procedent de les llotges de les Terres de l’Ebre i que compta amb el finançament del Fons Europeu Marítim de la Pesca i l’Aqüicultura i la Generalitat.