La xarxa de Rodalies i Regionals va patir 553 incidències greus entre principis del 2021 i agost del 2024, un mes abans de les obres al túnel de Roda de Berà que van obligar durant cinc mesos a fer el trajecte entre Tarragona i Sant Vicenç amb autobús i a cobrir el tram entre Reus i Sant Vicenç, per Valls. Per tant, se’n va registrar una cada 2,5 dies. Cada incidència pot afectar línies diferents, i les dos que més afectacions van tindre van ser l’R15, la línia que connecta amb Móra la Nova i Riba-roja, i l’R16, la que enllaça amb Tortosa i Ulldecona, amb 369 i 359 incidències respectivament. Durant este 2025, la situació no ha canviat. L’R15 continua sent la línia del país amb més incidències, fins al punt que hi ha més dies que els trens que hi transiten ho fan amb dificultats afegides que no pas dies sense entrebancs. La tercera posició en el rànquing de línies menys fiables és per a l’R16.
Estes dades, sobretot pel que fa a la línia de Móra, certifiquen una desinversió històrica que ha consolidat problemes endèmics, com els trams amb limitacions puntuals de la velocitat que es convertixen en restriccions perpètues o unes prestacions insuficients per a suportar el trànsit de mercaderies que hi circula, i que condiciona aleshores negativament el transport de passatgers. A més a més, des de la Ribera d’Ebre alerten ara que si l’estació central del Camp de Tarragona s’acaba fent a Tarragona en lloc de Vila-seca, punt d’enllaç entre l’R15 i el corredor mediterrani, el futur de l’R15, si ja era prou negre, podria quedar sentenciat de mort.