HomeSalutEls hospitals obtenen bona nota tot i les queixes pel menjar i...

Els hospitals obtenen bona nota tot i les queixes pel menjar i les llistes d’espera

La comoditat de les habitacions i la qualitat del menjar són els aspectes pitjor valorats pels pacients ingressats a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC), segons els resultats del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció de persones usuàries del Servei Català de la Salut (Plaensa) corresponent a l’any 2025.

Segons l’enquesta, un 61,9 % de les persones participants van qualificar en alguna de les tres categories positives de l’escala —perfecte, molt bo o bo— el menjar rebut durant l’ingrés, mentre que un 34,2 % van suspendre la comoditat de l’habitació, que inclou elements com el llit, l’armari, la butaca o l’espai disponible per a moure’s. A l’HTVC, els indicadors més ben valorats van ser la informació rebuda sobre l’operació i l’ajut rebut per part del personal sanitari per a controlar el dolor (100 % en ambdós casos).

Estos dos indicadors formen part dels 22 que integren l’enquesta de satisfacció adreçada a les persones usuàries del servei d’atenció hospitalària amb internament, realitzada entre l’agost de 2024 i el febrer de 2025. L’estudi, que el Servei Català de la Salut desenvolupa anualment, avalua la percepció de la qualitat assistencial i el grau de satisfacció dels pacients.

En el cas de la Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre, l’enquesta recull la valoració de l’atenció hospitalària rebuda als quatre centres del territori. El grau de satisfacció global és alt en tots els casos: l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta obté una puntuació mitjana de 8,8; l’Hospital Comarcal d’Amposta i la Clínica Terres de l’Ebre, un 8,5; i l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre, un 8,3.

Temps d’espera

A l’Hospital Comarcal d’Amposta, els aspectes amb pitjor puntuació són el temps d’espera a la llista abans de l’ingrés —que rep l’aprovació del 66,2 % dels enquestats— i el menjar servit, valorat positivament pel 74,5 %. En canvi, els ítems millor puntuats són la informació rebuda sobre l’operació, amb un 100 % de valoracions positives, i el tracte personal de les infermeres i infermers, amb un 99,2 %.

Pel que fa a l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre, destaquen les bones puntuacions del consentiment informat abans de l’operació (98,1 %) i de la informació rebuda sobre l’operació (98 %). Els resultats més baixos corresponen, de nou, al menjar de l’hospital —aprovat pel 68,9 % dels enquestats— i al temps d’espera abans de l’ingrés (78,2 %).

Finalment, a la Clínica Terres de l’Ebre, el temps d’espera per a l’ingrés és l’aspecte pitjor valorat, amb només un 56 % de valoracions positives, seguit de la comoditat de l’habitació (77,3 %). En canvi, assolixen la màxima puntuació satisfactòria les explicacions sobre el funcionament de l’hospital (100 %) i el tracte personal del metge o metgessa (98,3 %).

Serveis d’urgències

El Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció de persones usuàries del CatSalut també ha fet públics els resultats corresponents als serveis d’Urgències dels quatre hospitals ebrencs. En este àmbit, la valoració global és inferior a la registrada a les àrees d’hospitalització.

La millor puntuació l’obté l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre, amb una nota mitjana de 7,87, seguit de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (7,67), la Clínica Terres de l’Ebre (7,35) i, finalment, l’Hospital Comarcal d’Amposta, amb un 7,17.

L’indicador amb pitjor valoració en els quatre centres és el que pregunta si, mentre els pacients esperaven a la sala d’Urgències, algun professional se va interessar per com es trobaven. Només el 34,5 % dels pacients de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta van respondre afirmativament, seguit del 34 % a l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre, el 31,3 % a l’Hospital Comarcal d’Amposta i el 30,6 % a la Clínica Terres de l’Ebre.

En canvi, els aspectes més ben valorats varien segons el centre. A l’Hospital de Tortosa destaca el tracte personal del personal auxiliar (zeladors i portalliteres), amb un 97,4 % de valoracions positives. A l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre sobresurt l’explicació sobre el motiu de l’ingrés (98,9 %), mentre que a la Clínica Terres de l’Ebre l’indicador millor valorat és la claredat de la informació facilitada pel metge (92 %). Finalment, a l’Hospital d’Amposta destaca la comprensió de les indicacions sobre què calia fer després de l’alta, amb un 90,8 %.

El Plaensa es duu a terme amb l’objectiu d’avaluar la qualitat dels serveis sanitaris públics i el grau de satisfacció dels usuaris, així com de recollir dades que permeten definir estratègies de millora contínua en la prestació d’estos serveis.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies