La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre tornaran a registrar una elevada activitat turística durant la Setmana Santa, amb previsions d’ocupació que poden arribar fins al 90% en els dies de més demanda. El turisme esportiu serà, un any més, el gran motor d’aquestes xifres, amb més de 45.000 esportistes i acompanyants que es desplaçaran a la demarcació per participar en tornejos organitzats per aquestes dates. Aquesta alta afluència tindrà lloc arreu de la demarcació, des dels municipis de la Costa Daurada nord fins a les Terres de l’Ebre, consolidant Tarragona com una destinació de primer ordre per al turisme esportiu. La diversitat de tornejos programats fa que aquesta activitat sigui essencial per a la regió, assegurant una alta presència de visitants en localitats com Salou, Cambrils, Vila-seca la Pineda, Tarragona, Reus, l’Hospitalet de l’Infant, Mont-roig del Camp, Calafell, Torredembarra i també diversos municipis de les Terres de l’Ebre.
“El turisme esportiu és clau per a la desestacionalització. Ens permet tenir activitat en moments de l’any en què abans depeníem molt més del calendari i de la climatologia, i ho fa amb un perfil de visitant molt interessant, vinculat a valors com l’esport, la convivència i el turisme familiar”, destaca Berta Cabré, presidenta de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT). En aquest sentit, Cabré subratlla també l’impacte social i econòmic d’aquest model, “parlem majoritàriament de nens, nenes i joves que viatgen amb equips, tècnics i famílies. Això genera estades més llargues, moviment a tot el territori i una experiència molt positiva que fa que molts d’aquests visitants repeteixin en el futur”. La presidenta de la FEHT també ha volgut posar en valor el treball conjunt del territori, “agraint la col·laboració de tots els ajuntaments i entitats que fan possible l’organització de tornejos de tants esports diferents. Aquesta coordinació és imprescindible per continuar creixent i consolidant-nos com una destinació líder en turisme esportiu al sud d’Europa”.
Alta ocupació en tots els allotjaments Pel que fa a les dades d’ocupació, hi haurà més de 75% d’hotels de la demarcació oberts, que representen prop de 46.000 places. La previsió és assolir una ocupació mitjana del 80%, amb puntes de fins al 90% entre Dijous Sant i dissabte. El turisme serà principalment nacional -amb visitants del País Basc, Navarra i Aragó-, així com francès i internacional vinculat als vols que ja operen a l’Aeroport de Reus.
Les perspectives per al sector dels càmpings són positives. Tant els establiments d’interior com els de la costa preveuen un alt nivell d’ocupació. Durant la primera meitat de les vacances de Setmana Santa, estima que els bungalous dels càmpings d’interior arribin a un 85% d’ocupació, mentre que les parcel·les se situarien al voltant del 65%. Als càmpings de la costa, les xifres serien encara més elevades, amb un 90% en bungalous i un 80% en parcel·les. A la segona part de Setmana Santa, es podrien registrar ocupacions properes al 90%, similars a les de l’any passat. La majoria dels visitants seran catalans, especialment procedents de l’àrea metropolitana de Barcelona, tot i que a la costa també s’hi allotjaran turistes francesos, holandesos i alemanys. Actualment, tots els càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre estan oberts.
En el cas dels apartaments turístics es preveu superar el 80% d’ocupació, tot i que molts establiments ja tenen penjat el cartell de complets en les dates amb més demanda. El pic de reserves es concentra entre el 2 i el 6 d’abril, tot i que l’activitat es manté estable durant tota la setmana. A més, el 100% dels allotjaments preveu continuar obert un cop finalitzi la Setmana Santa, consolidant així l’activitat turística durant tota la primavera.
Principals tornejos esportius de Setmana Santa
Durant la Setmana Santa, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre acolliran una programació molt completa de tornejos esportius per a totes les edats i disciplines. En futbol, destacaran competicions com el Mundialito (28 de març al 5 d’abril, Cambrils), la Costa Daurada Cup (29 de març al 2 d’abril, Salou), la Mare Nostrum Easter Cup (2 al 5 d’abril, Salou), la Copa Daurada Easter Edition (6 al 10 d’abril, Salou), l’ITE DV7 (2 al 5 d’abril, Terres de l’Ebre) i l’LSA Cup (Hospitalet de l’Infant). Pel que fa al bàsquet, s’hi celebraran el XVI MNBasket (30 de març a l’1 d’abril, Costa Daurada), el 4t Plus Basket (2 al 5 d’abril, Costa Daurada), el TGN Bàsquet de Cambrils (26 de març a l’1 d’abril, Cambrils) i el Campionat d’Espanya de Minibasket de seleccions autonòmiques (28 de març a l’1 d’abril, Salou i Reus). En altres disciplines, com l’hoquei, se celebrarà el 5è MN Rink Hockey (1 al 3 d’abril, Calafell); en handbol, la Costa Daurada International Handball Cup (29 de març a l’1 d’abril, Cunit, Calafell i El Vendrell) i la Mare Nostrum Cup Handbol (2 al 5 d’abril, Salou); en voleibol, la Women’s Volleyball Cup femenina (30 de març a l’1 d’abril, Tarragona, la Pobla de Montornès i Altafulla); de futbol sala, la LSA Cup Futsal 2026 (31 de març al 2 d’abril, Vandellòs, l’Hospitalet de l’Infant i Miami); el torneig de tennis WTT M25 Quadis Autolica (29 de març al 5 d’abril, Club Tennis Reus Monterols); el torneig de waterpolo HaBaWaBa Spain Easter (28 al 31 de març, Tarragona); el Cambrils Dance Sport de balls esportius (2 al 5 d’abril, Cambrils) i la Regata de vela accessible (28 de març, Cambrils). Aquestes competicions posen en valor les instal·lacions de primer nivell del territori i el potencial del turisme esportiu per fomentar la participació de nens, joves i famílies en experiències de qualitat.
Un inici d’any positiu i bones perspectives
El sector turístic de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre arriba a Setmana Santa després d’un inici d’any positiu, amb mesos de gener i febrer que han registrat un 15% més de pernoctacions que els mateixos mesos de 2025. Aquest bon comportament, sumat a la força del turisme esportiu i a l’inici progressiu de l’operativa a l’Aeroport de Reus, la touroperació i els viatges de grups sèniors i de final de curs, assegura una primavera amb una ocupació mitja i permet afrontar la temporada amb optimisme.
Tot i això, el sector es manté atent a l’evolució del context geopolític internacional i al seu possible impacte en els fluxos turístics. “Les previsions per aquesta temporada són bones i ens conviden a ser optimistes. Tenim un model diversificat que funciona i que ens permet allargar la temporada. Tot i això, caldrà veure com evoluciona la situació geopolítica mundial i com pot afectar, tant al mercat nacional com a l’internacional”, conclou Cabré.
La FEHT, representant el 90% de les places de la província de Tarragona
La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) és una entitat sense ànim de lucre que defensa els interessos de l’empresariat turístic de la província de Tarragona.
Actualment, representa el 90% de les places turístiques de la província. Dins la FEHT hi ha integrades les principals entitats i associacions privades que conformen el sector de l’hostaleria, el turisme i les activitats d’oci de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Així doncs, actualment hi formen part:
- L’Associació Hotelera Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb 110 hotels membres i 60.000 places -el 90% del total de places hoteleres a la província-.
- L’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb 54 associats i 66.000 places.
- L’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb més de 100 empreses i 25.000 places.
- L’Associació d’Agències de Viatge Receptives de la Costa Daurada amb 16 empreses membres.
- Club FEHT. L’agrupació d’empreses, entitats i professionals del territori que ofereixen activitats i experiències que aporten valor al sector turístic de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre.
- PortAventura World és soci com a empresa estratègica a la zona.
El principal objectiu de la FEHT és satisfer les necessitats dels professionals i les empreses d’aquests sectors, així com dinamitzar l’àmplia i variada oferta d’allotjament existent en aquesta demarcació a través d’una representativitat cohesionada.


