Els Premis CDO, que distingixen anualment els millors olis d’oliva verge extra de les denominacions d’origen protegides (DOP) de la demarcació, ja tenen els guanyadors del 2025. En la categoria d’afruitat madur, el premi se l’ha endut Verolat de l’Ebre (Ascó) i l’accèssit ha recaigut en Olis Solé, SL (Mont-roig del Camp). En la categoria d’afruitat verd dolç, el premi ha sigut per a Cooperativa de Godall (Godall) i l’accèssit per a Agrícola i Secció de Crèdit Sant Josep SCCL (Bot). En la categoria d’afruitat verd amarg, el premi se l’ha endut Identitat Extra Virgin Olive Oil (Horta de Sant Joan) i l’accèssit Unió Origen SCCL (Reus).
Els guardons, que atorga el Centre de Desenvolupament de l’Oli, gestionat per l’Ajuntament de Reus i la Diputació de Tarragona, s’han donat a conèixer este dimecres en un acte al Palau Bofarull de la Diputació a Reus, encapçalat per la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, i l’alcaldessa del municipi, Sandra Guaita.
Els guardons arriben enguany a la seua 19a edició i s’hi han presentat un total de 23 almàsseres de les denominacions d’origen protegides presents al Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès.
Durant l’acte, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha destacat que els premis, plenament consolidats després de dinou edicions, s’han convertit en “un referent de qualitat i en un suport imprescindible per al nostre sector oleícola”.
En l’esdeveniment també hi han participat el diputat de Transició Ecològica de la Diputació de Tarragona, Jesús Álvarez, així com el regidor de l’Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat i Via Pública de l’Ajuntament de Reus, Daniel Rubio.


