L’exalcalde de Deltebre Agusti Castells Casanova ha mort a l’edat de 81 anys, i va ser alcalde entre el 1991 i 1995, també va ser el primer president de la cooperativa Arrossaires del Delta de l’Ebre, fruit de la fusió de les quatre cooperatives d’arròs del marge esquerre del delta de l’Ebre, el qual va presidir l’entitat fins a la seua jubilació l’any 2008.
També va encapçalar la branca d’arròs de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya entre 1988 i 2010, entitat que va vicepresidir de 1991 a 2008. Així mateix, va presidir el consell sectorial d’arròs de la Confederació de Cooperatives Agràries d’Espanya, va ser membre del Comitè Consultiu a Brussel·les sobre el cultiu d’arròs i va ostentar múltiples càrrecs vinculats amb la política local i el sector.
L’any 2014 va ser condecorat amb la Medalla president Macià per la seua contribució a l’impuls de l’economia catalana.
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha expressat el seu condol per la mort de Castells, i ha assenyalat que “ha estat una persona clau per a entendre el desenvolupament del municipi. Una persona de conviccions, ferma, perseverant i treballadora que ha deixat una gran empremta i que sempre recordarem”.
😞 Commogut per la tristíssima notícia de la mort d'Agustí Castells, exalcalde #Deltebre amb qui m'unia un fort vincle. Una persona clau per a entendre el desenvolupament del nostre municipi des de la seva alcaldia, com també des de la seva presidència i creació d'Arrossaires. pic.twitter.com/sF66Lbwyad
— Lluís Soler (@lluis_soler) November 22, 2021
Des de l'@ajdeltebre lamentem comunicar la pèrdua d'Agustí Castells, exalcalde de Deltebre durant els anys 1991 i 1995, i també expresident d'Arrossaires del Delta de l'Ebre. Volem traslladar tot el nostre condol i suport als familiars i amistats. Descansi en pau. pic.twitter.com/m1a5eYr1jG
— Ajuntament Deltebre (@ajdeltebre) November 22, 2021