HomeMobilitatSatisfacció als ajuntaments pel futur enllaç de l’AP-7 a la comarca del...

Satisfacció als ajuntaments pel futur enllaç de l’AP-7 a la comarca del Montsià

Entre les actuacions a l’AP-7 que el Departament de Territori de la Generalitat ha anunciat que té previst dur a terme en els propers anys, a través d’un acord amb l’Estat com a titular de la via, s’hi troba la construcció d’una nova sortida a les Terres de l’Ebre, un enllaç a la comarca del Montsià. Es tracta d’una reivindicació històrica tant per part de la ciutadania com dels consistoris que sembla que per fi veurà la llum.

L’actuació, una qüestió especialment demandada pels municipis de l’interior del Montsià, es projectarà a l’altura de Masdenverge i donarà resposta a la manca de sortides a la comarca, ja que, de moment, els accessos a l’autopista més propers es troben al Baix Ebre i al Baix Maestrat, ja al País Valencià. Són, per tant, més de vint quilòmetres entre els dos punts, un fet que dificulta la mobilitat i que no afavorix el desenvolupament de les localitats de l’interior. Una volta construït, el nou enllaç permetrà resoldre este problema de comunicació i ajudarà a la dinamització econòmica i turística, permetent també les parades dels viatgers en este tram.

Els alcaldes de la comarca celebren este anunci. Si bé fa uns dies, l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, va mostrar la seua satisfacció i va declarar que això “millorarà la competitivitat de les dues zones industrials de la ciutat”, des de l’interior els alcaldes també en destaquen els beneficis que podrà tenir el projecte. Segons l’alcalde de Santa Bàrbara, Antonio Ollés, d’esta manera es reduirà temps en les entrades i sortides per als desplaçaments.

Amb un accés més directe, es podran guanyar entre deu i quinze minuts. Això repercuteix en la competitivitat en les empreses”, explica, sense oblidar que serà una gran avantatja per als ciutadans poder-se desplaçar fins a altres nuclis urbans de manera més ràpida i sense haver de recórrer la distància fins a altres sortides que estan més lluny.

Així mateix, Ollés destaca un altre aspecte que calia valorar a l’hora de tirar endavant el projecte, la seguretat. “Quan hi ha accidents, els serveis d’emergència han d’entrar o bé per la part de Vinaròs o bé per l’Aldea. Fins que arriben al punt de l’accident tarden més temps i això pot representar la vida d’una persona. Un accés molt més ràpid és també una millor seguretat”.

Amb tot això, l’alcalde espera que el projecte es convertisca en una realitat aviat. “Esperem que es puga executar el més prompte possible. És una obra senzilla i si hi ha voluntat, no cal esperar fins al 2030, si pot ser. Quan abans tinguem l’enllaç, millor”.

En la mateixa línia, René Gonel, alcalde de Masdenverge valora també molt positivament la notícia, que ajudarà a la dinamització de la zona. “La sortida al Montsià ajudarà a potenciar l’interior de la comarca i serà també un motor econòmic de cara a la instal·lació de futures empreses. Sempre que es faça, benvingut siga. La nostra postura és de continuar insistint i parlar amb qui siga necessari per a tirar endavant”. Gonell, però, va més enllà i reivindica que esta actuació ha d’anar estretament lligada a la circumval·lació al municipi amb la travessia de la T-344, projecte també molt reclamat i que farà que el poble guanye en seguretat i tranquil·litat ciutadana.

D’altra banda, l’alcalde de Masdenverge lamenta la falta de recursos, sobretot en els pobles de l’interior, que es veu reflectida en la tardança o manca de respostes en demandes com la de l’autopista. “La lluita continua, no és qüestió de parlar de temes com el despoblament, és qüestió de posar remei i donar solucions. El que volem a l’interior és dinamitzar els pobles i combatre la problemàtica amb oportunitats”.

Tant l’alcalde de Santa Bàrbara com el de Masdenverge han recordat que es tracta d’una reivindicació històrica, una millora per la qual diversos municipis de la comarca fa temps que lluiten. “Fa molt temps que hi anem al darrere”, diu Ollés, qui havia mantingut converses amb el Ministeri de Transports i amb la Direcció General de Carreteres.

Fa anys que treballem en este aspecte”, afegix Gonell, que també havia mantingut converses amb el Govern: amb l’anterior conseller de Territori, Damià Calvet, i amb el director dels Serveis Territorials, Miquel Alonso, per tractar tant el tema de l’entrada i sortida a l’AP7 com la variant.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies