HomeSocietatCreadors de continguts ebrencs s’unixen per crear ‘Via Verda’, un videopòdcast sobre...

Creadors de continguts ebrencs s’unixen per crear ‘Via Verda’, un videopòdcast sobre la vida a les Terres de l’Ebre

Els creadors de continguts Josep Molla (@emepe_te), Cèlia Espanya (@celiaespanya) i Albert Pagà (@berti_iau), han engegat un projecte conjunt en format videopòdcast.

Sota el nom Via Verda, els tres joves conversen a YouTube i Spotify sobre la seua visió de la vida a les Terres de l’Ebre i el contrast amb el dia a dia a la gran ciutat i altres qüestions que van sorgint. Ho fan sempre posant les Terres de l’Ebre i l’ecologia al centre sense oblidar l’actualitat amb un estil propi.

Segons explica Albert Pagà, la iniciativa va sorgir de Cèlia Espanya. “Ella li va proposar a Emepe i vam mirar de fer alguna cosa els tres junts. D’aquí va sorgir la idea del pòdcast”. Explica el youtuber, afegint que “normalment fem coses diferents, com videoblogs, gags o ‘memes’. El pòdcast era una cosa innovadora fins ara per nosaltres, cap dels tres n’havíem fet cap, encara”.

A més d’explorar un nou format, l’objectiu d’este projecte és descentralitzar el contingut i donar la visió de la vida de tres persones del Delta que viuen aquí i mostrar com és la vida a l’Ebre. “Som gent que ens movem, i parlem de temes que interessen sobretot als joves amb este pòdcast d’oci mentre ens coneixem més enllà de les xarxes”. D’esta voluntat en surt també el nom del projecte, Via Verda. Després d’una pluja
d’idees, els joves van buscar “paraules que ens representen i va sortir este. Ens va agradar molt, volíem optar per tenir este punt ecològic, que sempre és present en el projecte. A més, d’alguna manera també representa esta llibertat que buscàvem de poder fer el que volguéssem”.

El pòdcast es va estrenar a principis de setembre i cada setmana es publicarà un nou capítol, que s’anirà anunciant per les xarxes socials dels tres joves i també al perfil d’Instagram de Via Verda. Cadascuna de les gravacions estaran fetes al restaurant ecològic Deltaic, situat a Deltebre.

El primer capítol es va centrar en el turisme per les Terres de l’Ebre i els cunyats. “Al segon vam parlar de xafarderies i curiositats, i com veiem a la resta de creadors de continguts catalans. Tenim previstos altres temes, com parlar sobre festes, estudis i treball o sobre la Castanyada d’aquí a unes setmanes. També d’altres qüestions molt diverses, sempre hi ha alguna cosa que interessa i l’anirem tractant”.

De moment, es tracta d’un projecte autogestionat, sense suport econòmic exterior, però els joves estan oberts a donacions i altres col·laboracions. “Tenir un projecte sense pressupost només és possible si t’agrada el que fas”, apunta Pagà, celebrant que, de moment, ha tingut molt bona rebuda. “Esperem que continue creixent. A YouTube, el dia de l’estrena vam tenir unes mil visualitzacions”.

Per tal de generar este creixement, els youtubers es fan promoció per les xarxes socials, aprofitant que és un àmbit que dominen. “Han triomfat molt els talls per Instagram. Hem tingut molts comentaris, igual que a Tiktok. En algun dels vídeos hem arribat a les 100.000 visualitzacions i això ens va fer guanyar molts seguidors”.

Entre els tres creadors sumen més de 85.000 seguidors i el projecte els permet tenir un abast més ample. Això també els permet repartir-se les tasques de producció, ja que tirar endavant un projecte com este no és fàcil i, tal com apunta Pagà, hi ha més feina de la que sembla.

Ell mateix s’ocupa de dirigir i produir, mentre que Molla de presentar. Cèlia també participa en l’organització aportant recursos, de fet, és qui més n’aporta. Ha col·laborat també en el projecte el dissenyador gràfic Martí Garcia, que ha fet el disseny del logotip.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies