HomeTerres de l'EbreCaprabo impulsa la venda de cítrics de Terres de l'Ebre

Caprabo impulsa la venda de cítrics de Terres de l’Ebre

TERRES DE L’EBRE // Caprabo manté la seva aposta pels productes de  proximitat amb segell de qualitat i preveu incrementar la venda de cítrics  procedents de Terres de l´Ebre en un 150%. La campanya de la taronja i la  mandarina clementina de la província de Tarragona es troba en plena temporada i  s’allarga fins a finals d’abril. La producció es desenvolupa en Terres de l´Ebre, una  zona Reserva de la Biosfera i, a més, les mandarines compten amb segell de  qualitat IGP. 

Caprabo ven a les seves botigues tots els productes amb segell Indicació Geogràfica  Protegida (IGP), en el marc del seu Programa de Proximitat per Comarques i com a  part del seu compromís amb la Federació Catalana de DOP-IGP. L’objectiu és donar a conèixer i fomentar el consum dels productes de proximitat entre els seus clients,  posar en valor l’economia local, així com la qualitat i varietat de la producció  agroalimentària de proximitat. 

 

IGP clementines Terres de l´Ebre 

Les IGP clementines de les Terres de l’Ebre pertanyen a l’espècie  Citrus reticulata i existeixen tres varietats: la Clementina fina, les  Clemenules i l’Hernandina. Les tres comparteixen algunes  característiques com el període de maduració llarg dels fruits en  l’arbre provocant un alt índex de maduresa, una gran qualitat  gustativa, un percentatge de suc superior, i finalment una coloració  taronja intens a la polpa i la pell. Les condicions edafoclimàtiques de  les Terres de l’Ebre fan que les clementines tinguin un gust i una  aroma característics. 

L’ IGP és la denominació usada per designar als productes agroalimentaris que  procedeixen d’un lloc, una zona geogràfica o, excepcionalment, un país que degui la  qualitat especial, la reputació o una altra característica concreta al seu origen  geogràfic i que siguin produïts, transformats o elaborats en el lloc, la zona o el país  que dona nom a la indicació, incloses les denominacions tradicionals de productes  agroalimentaris, geogràfics o no, si compleixen els requisits esmentats en el R(CE)  510/2006, del 20 de març de 2006. 

 

Programa de Proximitat per Comarques 

Caprabo és l’únic supermercat que compta amb un Programa de Proximitat per  Comarques, que permet a la companyia dissenyar una oferta de valor afegit. El  desenvolupament del Programa compta amb el suport del Departament  d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, d’una banda, i està treballat de  manera estreta amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i la  Federació Catalana de DOP-IGP, per una altra. Posa èmfasi en aquest exercici en dotar de visibilitat als productes de proximitat en els supermercats. 

En el seu conjunt, les vendes de productes de proximitat procedents de petits  agricultors i cooperatives agràries en els supermercats de Caprabo milloren les  dades i han augmentat, fins al mes de novembre, un 22%. Per tant, existeix una  major aposta dels clients pels productes de proximitat. La meitat dels productes de  proximitat que ven Caprabo són de cooperatives agràries. Aquesta dada representa  un increment encara més pronunciat que el registrat en el global de 2019, que es  va saldar amb una alça del 6,5%, fins aconseguir els 31,3Mill€. 

 

Caprabo i la Federació Catalana DOP-IGP 

Caprabo i la Federació Catalana DOP-IGP treballen de manera conjunta per impulsar el coneixement i fomentar el consum en els seus supermercats dels  productes agroalimentaris catalans amb el distintiu Denominació d’Origen  Protegida (DOP) i Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP). La Federació  Catalana DOP-IGP és una entitat sense ànim de lucre, constituïda per 17 Consells  Reguladors d’Aliments de Qualitat, amb la missió de promoure, promocionar i  donar a conèixer els distintius de Qualitat Agroalimentària DOP i IGP. 

 

Caprabo  

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de  Barcelona l’any 1959. Té una xarxa de més de 300 supermercats en les quatre  províncies de Catalunya i en la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo  aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de  proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació.  Cada dia, més de 200.000 persones compren en els supermercats Caprabo i més  d’un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la  venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera  empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra. Des de 2007,  Caprabo forma part del Grup Eroski. 

 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

88 + = 91

Últimes notícies