‘Allskinwear’ és una empresa de Coma-ruga creada fa mig any que busca trencar els estereotips en la roba i el gènere. Centrada en roba interior i de carrer, la iniciativa dissenya, produeix i comercialitza moda inclusiva per a tothom. Actualment, compta amb 50.000 euros dels 200.000 necessaris per complir les fites marcades per aquest 2022. És una de les sis propostes empresarials presentades aquest dijous al cinquè Fòrum d’Inversió CAT SUD a Reus, que posa en contacte empreses emergents amb noves fonts de finançament d’àmbit privat i públic que ajudin a impulsar els projectes. Segons la delegada d’Acció a Tarragona Mònica Boquera, la jornada demostra que la demarcació tarragonina és un “camp d’oportunitats” per al talent empresarial.
Les vendes en botiga de l’empresa emergent ‘Allskinwear’ es concentren bàsicament a Barcelona, però la intenció a mitjà termini és obrir punts de venda a Berlin i Helsinki, on ja envien comandes en línia. El disseny i producció es realitzen íntegrament a Catalunya, amb la voluntat de donar suport a la indústria tèxtil local. En cas d’aconseguir els 150.000 euros necessaris per continuar el projecte, les impulsores Mireia Palomeque i Maria Cabré tenen clar que “en la mesura del possible” l’empresa es quedarà al territori.
De fet, aquest és un dels objectius del Fòrum d’Inversió CAT SUD; demostrar que el talent empresarial pot créixer al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. La delegada d’Acció a Tarragona, Mònica Boquera, ha reconegut que Barcelona continua sent un pol d’atracció per a molts emprenedors joves, però ha assegurat que la pandèmia ha reforçat la demarcació tarragonina com a destinació per impulsar noves empreses. Segons el director de la càtedra de la Càtedra d’Emprenedoria i Creació d’Empreses de la URV, Xavier Càmara, concentrar totes les ‘start up’ a Barcelona “seria un error estratègic per a Catalunya“.
Després de cinc edicions, el fòrum d’inversió s’ha consolidat com un punt de trobada entre emprenedors i agents públics i privats amb ganes d’apostar per nous projectes empresarials. Enguany, la convocatòria ha rebut una vintena de propostes, que han estat analitzades per un comitè d’experts. Finalment, han estat sis les iniciatives que s’han presentat públicament amb l’esperança d’aconseguir nous suports econòmics per continuar el seu camí empresarial.
Propostes d’àmbits diversos
Les propostes presentades aquest dijous provenen d’una àmplia varietat d’àmbits empresarials. Més enllà de la moda, els emprenedors han parlat de comerç sota la marca ‘Oh barri’, sostenibilitat amb ‘Biodrops’, electrònica a través de ‘MicroWave Sensors and Electronics’, educació via ‘esteam education’ i participació ciutadana amb ‘eAgora’. Després de donar a conèixer públicament cada projecte, els impulsors han pogut resoldre dubtes i explicar més en detall les seves ‘start up’ en una trobada més informal amb els potencials inversors que han assistit a la jornada.
Un fòrum consolidat després de cinc anys
La pandèmia va obligar a anul·lar la jornada l’any passat i una de les condicions indispensables per l’edició d’enguany ha estat recuperar la presencialitat. D’altra banda, Càmara ha afirmat que la crisi del coronavirus també ha fet aflorar noves propostes empresarials que havien quedat aparcades en un calaix. “Les ganes d’invertir hi són sempre, hi ha més diners que idees bones, si hi ha projectes bons, els diners no crec que faltin“, ha assegurat el director de la Càtedra d’Emprenedoria a la URV.