El secretari de Mobilitat i Infraestructures del Govern de la Generalitat, Manel Nadal, ha constatat, en una reunió amb la plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre i Priorat, que la programació dels serveis ferroviaris de les línies R15 i R16 i, per tant, les possibles millores en horaris i freqüències que reclama la plataforma, estan condicionades i supeditades a la instal·lació del tercer fil de Vila-seca cap al nord, prevista per a l’estiu, i a les obres del canvi de via a ample europeu entre Vila-seca i Castelló, que, segons Nadal, s’executarien durant el 2027, tot i que l’Adif no ha donat públicament cap data concreta. Entre les possibles millores, el Departament de Territori s’ha compromès amb la plataforma a estudiar la implantació de nous trens regionals semidirectes entre Tortosa-L’Aldea i Tarragona i a demanar a Renfe un avançament de l’hora de sortida de l’Avant des de Tortosa, on ara surt a les 6:35 h., perquè arribés a Barcelona abans de les 8:00 h. A més a més, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha manifestat que estudiaran posar en marxa un bus llançadora entre Tortosa i l’estació de l’Aldea, a més d’una altra llançadora entre la capital del Baix Ebre i la del Tarragonès.
Integració tarifària
D’altra banda, Nadal ha confirmat a Trens Dignes, com va avançar esta publicació, que la creació d’una Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) a les Terres de l’Ebre ha dixat de ser un objectiu, i que la prioritat és aconseguir primer la integració tarifària. Durant el 2025 se portarà a terme la integració amb el Camp de Tarragona i el 2026, amb la resta de Catalunya, de forma que els usuaris ebrencs podran accedir per fi a abonaments com la T-Jove o la T-16 gratuïta. També va insistir en l’objectiu més immediat de la integració tarifària el delegat del Govern a l’Ebre, Joan Castor Gonell, que va concretar que ha de comportar reduccions de les tarifes d’entre el 30 % i el 50 %.