HomeSense categoriaEl PDeCAT aconsegueix al Congrés revertir l’increment de l’impost de matriculació

El PDeCAT aconsegueix al Congrés revertir l’increment de l’impost de matriculació

TERRES DE L’EBRE // El PDeCAT ha aconseguit aprovar aquest dimarts una esmena al Projecte de Llei de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal i de modificació de diferents normes tributàries que reverteix l’increment de l’impost de matriculació que es va produir l’1 de gener de 2021 arran de l’entrada en vigor de la nova normativa europea d’emissions WLTP. La votació s’ha dut a terme en el marc de la ponència que treballa en l’esmentat Projecte de Llei, i ha comptat amb el suport del PP, ERC, Ciutadans, Vox i Grup Mixt i l’abstenció del PNB.

En declaracions a la premsa, el portaveu del PDeCAT al Congrés, Ferran Bel, ha manifestat que “esta és una molt bona notícia per un sector clau per a Catalunya com és el de la producció i distribució de vehicles, i que genera una gran quantitat de llocs de treball”. Així mateix, el diputat confia que esta modificació “servisca com un incentiu per a recuperar el nivell de vendes del 2019”.

A més, Bel ha remarcat que, amb esta modificació aprovada avui, “els mateixos vehicles amb les mateixes emissions de CO₂ tindran el mateix impost que l’any 2020, simplement es tracta d’evitar un increment de l’impost que s’ha produït des de l’1 de gener de 2021 en un dels pitjors moments de crisi pel sector”. Per quantificar l’estalvi que suposarà esta iniciativa del PDeCAT, si es té en compte que el cost mitjà d’un vehicle és d’aproximadament 30.000 euros, representarà uns 1.500 euros menys en el preu final del vehicle.

L’esmena presentada pel PDeCAT proposa un canvi en els trams d’aplicació de l’impost de matriculació, ja que el nou procediment de medició d’emissions WLTP (que des de l’1 de gener de 2020 ha substituït a l’antic NEDC) establert per la Unió Europea ha fet incrementar en un 20% el valor d’emissions oficial i, de retruc, ha provocat un augment de l’impost de matriculació d’aproximadament un 5% i ha fet perdre a molts models la bonificació que tenien en aquest impost. Amb esta esmena, es torna a la càrrega fiscal que hi havia fins a finals de 2020.

Cal destacar que esta modificació que avui s’ha aprovat amb l’esmena del PDeCAT ja ha estat aplicada pels països del nostre entorn que encara tenen aquesta figura impositiva, com França i Portugal, per tal d’evitar major pressió fiscal i no agreujar encara més la crisi que pateix el sector de l’automòbil arran de la Covid-19.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

3 + 7 =

Últimes notícies