HomeSocietatEl Servei Català de Trànsit restringirà la circulació i els avançaments entre...

El Servei Català de Trànsit restringirà la circulació i els avançaments entre camions en dies punta, i indigna els transportistes

El nombre d’accidents amb morts o ferits greus i amb camions implicats va augmentar un 30 % entre setembre del 2021 i l’abril del 2022 al tram ebrenc de l’AP-7 en relació amb l’etapa prepandèmica anterior a la liberalització dels peatges, més enllà de l’obstaculització del trànsit que suposa l’increment de trànsit de pesants o els avançaments entre camions.

En este context, el SCT ha determinat que per Sant Joan, tots els caps de setmana de juliol i en dates d’especial intensitat de la mobilitat queda restringida la circulació de camions per l’autopista. En general els vehicles pesants tampoc podran circular per l’AP-7 els dissabtes al matí i els diumenges a la tarda A més a més, només se’ls permetrà circular per la dreta i a 80 km/h en el tram d’AP-7 de dos carrils -com el tram ebrenc- i al tram central de l’AP-7 els dies d’especial confluència de trànsit, els divendres o bé els dies previs a un festiu a partir de les 5 de la tarda. El Govern també treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que els garantisca el descans en diferents punts de l’AP-7.

Este sentit de part de les mesures ja s’intuïa, i abans de concretar-se, la Federació Empresarial d’Autotransport de la província de Tarragona (FEAT) ja va alertar de la “criminalització” del sector i del fet que “era evident que la finalització dels peatges faria incrementar l’ús de les autopistes, i malgrat que les administracions n’eren coneixedores, no hi van fer res”.

L’entitat també recorda que el trànsit de camions ja es va incrementar en alguns trams, com l’ebrenc, abans que s’aixequessen les barreres dels peatges, ja que es va prohibir la circulació de camions per la nacional, i denuncia que en un moment d’increment desorbitat del preu del carburant, és del tot “inoportú” adoptar “mesures de restricció que no siguen prou justificades”. El sector ja negociava des de fa anys amb el SCT restriccions puntuals en dies concrets.

Una volta conegut l’abast de les noves limitacions, l’Associació General d’autònoms-pimes Transportistes de Catalunya (AGTC) també considera que restringir el pas de camions a l’AP-7 els caps de setmana “aprofundix en la precarietat del sector”. Així ho va defensar en un comunicat, en què lamenta que la Generalitat haja optat per prohibir el pas dels camions durant unes determinades hores “sense escoltar” les reivindicacions del sector. Els transportistes consideren que la mesura és “injusta i ineficient” i asseguren que afectarà les exportacions, tenint en compte que, segons l’AGTC, per esta via hi passa el 60 % de les que es fan a l’Estat.

Més enllà de les mesures que afecten els camioners, el SCT també ha anunciat que habilitarà, a partir dels propers caps de setmana, un carril addicional nou a l’autopista AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès, que se sumarà als 40 km de carril addicional a l’AP-7 de Barcelona cap al sud. També hi haurà un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres a Montgat. Així mateix, en les properes setmanes entrarà en funcionament, com ja s’havia anunciat, un sistema de grues en diferents punts estratègics de l’AP7 per a retirar vehicles accidentats amb celeritat. Les mesures costaran uns 6,5 milions d’euros a la Generalitat.

Estes mesures s’haurien d’afegir a la proposta feta pel Govern al titular de la via, que és l’Estat, de reduir a 110km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100km/h en trams on hi ha acumulació d’accidents a la part central de l’AP-7/B-30. A l’AP-7 el 55 % dels accidents són per encalç i un estudi assegura que la distància de seguretat es complix més com més baixa és la velocitat. Mentre el Govern espanyol no limite la velocitat màxima permanent, el Govern podrà regular la velocitat variable.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 69 = 77

Últimes notícies