HomeComunicacióEl setmanari L'EBRE reimpulsa amb un nou disseny el seu desplegament digital

El setmanari L’EBRE reimpulsa amb un nou disseny el seu desplegament digital

El setmanari l’ebre seguix evolucionant per a adaptar-se millor a l’entorn digital i poder oferir una informació de proximitat amb més rigor, qualitat i immediatesa. Per este motiu estrenem un nou disseny del diari digital, que ja està disponible en el lloc web habitual, adaptant-lo a les noves formes de consum dels usuaris, posant èmfasi en la millora de la navegació per mòbil i la posterior divulgació per les diferents xarxes socials.

El nou disseny del web és el primer pas d’una sèrie de renovacions tecnològiques i de funcionament que s’aniran anunciant i aplicant durant els pròxims mesos. Amb este pas, la històrica capçalera inicia un procés de millora contínua en l’experiència d’usuari, un procés d’incorporació de nous serveis i funcionalitats; un procés que arribarà a oferir a cada lector els continguts i els serveis de proximitat que li siguen més rellevants, i sumant nous productes que ben aviat es donaran a conèixer.

Un disseny més modern i una tipografia adequada per a una millor lectura va unit a una millora de la qualitat de les fotografies i un espai específic per a vídeos i peces audiovisuals. La base de la informació del digital del setmanari l’ebre continuarà sent l’actualitat de les quatre comarques de l’Ebre amb altres informacions de serveis, i una ampliadíssima secció d’opinió que reforçarà el lideratge d’una marca que en poques setmanes complirà vint anys, les dos dècades de fusió dels setmanaris L’Ebre i La Veu del Baix Ebre, continuadors d’altres capçaleres amb setanta anys d’història.

Protagonisme de l’opinió

La nova secció d’opinió es convertirà en un dels signes d’identitat del nou producte digital, per la seua magnitud i diversitat. De fet, agafarà el relleu d’ebredigital.cat, del mateix grup de comunicació, com a aglutinador sense precedents de més de 200 firmes d’opinió del territori i també passarà a oferir la singular subsecció d’opinió Polítiques en femení, que recull les opinions d’alcaldesses i regidores del territori i que només enguany, a través d’ebredigital, ja havia publicat més de 200 articles, amb un èxit més que considerable tant pel tràfic com pels continguts. La doble secció d’opinió es compartirà durant una primera fase del reimpuls del setmanari amb ebredigital, però després esta plataforma web es reconvertirà, com era l’objectiu inicial, en una plataforma digital multimèdia (aglutinant continguts de premsa, ràdio i TV), i cedirà el rol de diari digital, fonamentat en notícies i opinió, a qui té la marca capçalera per a fer-ho millor: setmanarilebre.cat, que no només és el web germà, sinó també la mare dels mitjans de comunicació locals de les Terres de l’Ebre.

L’empresa tortosina GLOBALS ha estat l’encarregada de dirigir un projecte de renovació del setmanari digital on d’entrada el lector notarà un disseny de mòduls diferent per a cada secció, ordenats per rellevància informativa, així com el fet que es podrà moure d’una forma molt més àgil, en la qual la publicitat s’integrarà d’una manera natural. Els elements multimèdia adquiriran un protagonisme especial en el web amb noves galeries de fotos i sobretot amb una major producció de vídeo.

 

La tendència de la premsa de proximitat catalana

La premsa de proximitat a Catalunya, un fenomen únic a tot Europa, està posant molts dels seus esforços en projectes digitals. Com s’extrau d’un estudi recent de la doctora Aida Martori, Premi Recerca Universitària de Premsa Comarcal, les publicacions de proximitat són conscients de la importància d’impulsar l’espai digital, i que les informacions més immediates s’han de penjar al web. De forma generalitzada es considera que les notícies que es pengen al digital no es rendibilitzen, perquè el negoci viable és el del paper; per tant, l’estratègia digital es basa a penjar notícies més aviat sintètiques, sovint adaptant notes de premsa i comunicats.

Els temes més treballats es reserven per al paper, malgrat que un cop publicat també tenen un recorregut posterior al digital. L’estratègia ha de passar, inevitablement, per integrar les redaccions i per fer que les línies de treball entre el paper i el digital es difuminen, de manera que el mitjà siga un producte que integre diferents finestres i maneres d’arribar al públic. En el cas del setmanari l’ebre, el treball d’integració fa temps que s’està aplicant i encara més ara després de la reforma del web.

L’estratègia digital no pot anar en detriment de la qualitat periodística dels continguts, entre d’altres motius perquè els mitjans de proximitat són, sens dubte, referències informatives als diferents territoris de Catalunya gràcies a l’oferta d’un periodisme de qualitat, treballat i contrastat. Si la voluntat d’oferir continguts periodístics de qualitat és la raó de ser de la premsa de proximitat, és necessari que això continue sent així en el format digital.

La capacitat per continuar oferint un producte específic i diferenciat del que oferixen la resta de mitjans hauria de ser per a la premsa local i comarcal un objectiu innegociable. L’editor gerent del setmanari l’ebre, Ximo Rambla, com a periodista i també com a empresari, creu que el sector de la comunicació de proximitat, com la resta de mitjans, està en un moment de canvi i adaptació: “Els nostres negocis han d’ajustar-se als nous hàbits de consum de notícies, i sense renunciar a aquells productes tradicionals, com els de format paper, que continuen tenint un bon mercat, però avançant per la implantació de tots aquells suports i dispositius que ens reclama la societat actual”.

Ximo Rambla assumix la direcció de l’edició digital

A Núria Caro, la persona que des del maig del 2018 ha estat la coordinadora del diari digital, se li suma a l’equip Jesús Ferrando Toledo, un experimentat periodista que havia passat pel setmanari mateix i també per Canal Terres de l’Ebre i Ebredigital.cat, nascut del domini més antic de la circumscripció l’any 1997 de la mà de Josep Lluis Villa i Josep Maria Arasa.

L’actual editor gerent del setmanari l’ebre, Ximo Rambla, assumirà la direcció del nou digital en esta primera etapa per a intentar aportar els seus coneixements en premsa de proximitat, amb un producte que ja compta amb una bona trajectòria segons les xifres d’audiència oficials de controls de mitjans electrònics de comunicació (OJD). Durant el 2020 el web www.setmanarilebre.cat va tenir una mitjana mensual de 40.000 navegadors únics i prop de 100.000 pàgines vistes.

Els visitants al web van accedir en un 55,5% per telèfon o smartphone, en un 36,5% per PC o aparell de sobretaula, i la resta per tauleta i altres dispositius. En Facebook la marca setmanari l’ebre està a punt d’arribar als 4.000 seguidors, i en altres xarxes socials com Twitter i Instragram el creixement està resultant continuat i sostingut. El periodista Òscar Meseguer, per la seua banda, continua dirigint l’edició en paper del setmanari l’ebre, que arriba al quiosc puntualment cada divendres.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

24 + = 33

Últimes notícies