HomeEducacióEls centres educatius ebrencs tindran mentor i elaboraran plans digitals més enllà...

Els centres educatius ebrencs tindran mentor i elaboraran plans digitals més enllà de la crisi

L’ensenyament és probablement l’àmbit en què l’adaptació al món digital ha estat més contra rellotge. Calia mantenir engegat el curs i abordar un tercer trimestre que haurà estat el més atípic i gris de la història, i tots els centres han ofert continguts als seus alumnes per a treballar-los des de casa durant les setmanes en què les escoles i instituts han estat tancats.

S’ha evidenciat, però, que ni els centres ni alguns mestres ni tampoc les famílies tancades a casa amb tots els seus membres, estaven preparats per a aprofitar totes les oportunitats que oferix l’educació telemàtica. Per tant, superada com s’ha pogut la crisi del confinament, l’esprint telemàtic ha de donar pas a un debat més pausat i a una cursa contínua cap a l’activació d’entorns virtuals educatius cada vegada amb més prestacions, molt més enllà de la incertesa que suposa ara mateix la tornada a les aules al setembre, tot i que certament el professorat està rebent formació, via telemàtica, amb la vista posada exclusivament en el primer trimestre del curs 2020-21, “S’està fent ara esta formació i s’està prioritzant la competència digital dels mestres i els entorns virtuals d’aprenentatge dels centres”, afirma Carlos Ferrando, tècnic del Centre de Recursos Pedagògics (CRP) del Baix Ebre, on s’estan oferint més d’una trentena d’activitats de formació. Per exemple, com fer anar el Moodle, programari de codi lliure que crea entorns virtuals d’ensenyament i aprenentatge. A més a més, el departament ha activat la figura del mentor digital: mestres que es contracten per hores i donaran suport als centres en matèria digital.

Però més enllà d’aquell primer trimestre, part de la comunitat educativa coincidix que la crisi derivarà en una major preparació i ús digitals en un futur, independentment de quan s’acabe la crisi sanitària. “Natros sempre anàvem empenyent cap aquí per a ampliar les opcions d’entorn virtual, com a eina paral·lela a l’aprenentatge presencial”, expressa Ferrando, que puntualitza que hi ha entorns virtuals adaptats a cada edat i que en qualsevol cas a infantil i primària, on durant el confinament s’ha prioritzat el suport emocional als alumnes sobre la part acadèmica, l’eina virtual ha de ser a llarg termini un petit suport. “El treball ha de continuar sent analògic i manipulatiu, i més concret que no pas abstracte”, sosté. Però, en canvi, a secundària reivindica aplicacions i instruments d’aprenentatge en línia com el Funded Classroom o eines de formació combinada com el Blended Learning, que permeten fer activitats a partir dels vídeos que proposa el mestre, que en tot cas “sempre hi ha de ser per a incidir en els punts d’atenció o aclarir dubtes”. “En general és bo que els alumnes siguen conscients que tenen un lloc en línia on consultar tots els materials, que els poden consultar quan vulguen, que l’aula virtual siga un recurs més”, conclou.

Estos dies s’està fent també formació per a equips directius a partir de la qual cada centre haurà d’elaborar el seu Pla digital de centre, que clarament va més enllà de la crisi actual, “per a veure com poden els centres millorar els seus entorns digitals, basant-se en els errors que s’han pogut cometre durant la crisi i en les millores que poden introduir”. Ferrando també confia que algunes de les reunions de serveis educatius que fins ara es feien presencialment a Barcelona es puguen habilitar telemàticament, la qual cosa afavoriria el personal de tots els CRPs de les Terres de l’Ebre.

 

Notícies relacionades

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

2 + 4 =

Últimes notícies