HomeEducacióEls educadors socials veuen perillar la seua figura dins dels centres educatius...

Els educadors socials veuen perillar la seua figura dins dels centres educatius de cara al curs vinent

El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) denuncia que veu “perillar” la “continuïtat” de la seua figura dins dels centres educatius de cara al pròxim curs. Des del CEESC apunten que “el curs 2020-21, el Departament d’Educació va impulsar el Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE), per a donar resposta a les problemàtiques socials que s’estaven donant i accentuant en els nostres infants i jóvens per la situació viscuda per la covid”. Així, van incorporar-se estos perfils professionals a un total de 75 centres educatius públics catalans.

Des del Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola denuncien que “han arribat rumors, veus, i, en algun cas, certeses, que este podria ser l’últim curs d’esta nova figura a les escoles i instituts” per una qüestió de “retallades” o, fins i tot, “la cancel·lació d’este programa de suport”. A hores d’ara, des del CEESC, diuen que no saben res de la seua continuïtat i temen que s’anuncie la cancel·lació del PMOE en ple estiu.

Davant d’això, indiquen que el 89,6 % de l’equip directiu inclòs en el programa ha valorat de manera positiva les intervencions dels educadors socials i “gairebé el 97,95 % estarien interessats a incorporar per a sempre esta figura”. Amb tot, des del CEESC apunten que “l’objectiu és la plena incorporació dels educadors i educadores socials a tots els centres, i que l’entrada d’estos 75 professionals era una primera passa molt necessària per a introduir esta mirada socioeducativa a l’escola, més oberta i inclusiva, per la qual cosa resulta incomprensible que després de la bona rebuda que hi ha hagut per part de la majoria de centres educatius, ara vulga prescindir-se d’ells i en comptes d’avançar, retrocedir”.

La directora territorial d’Educació, Montse Perelló, assenyala que estos dos darrers anys “va incrementar-se el nombre de Personal d’Atenció Educativa (PAE) a causa de la pandèmia perquè hi havia uns recursos covid. Ara, estos recursos econòmics ja no hi són, però la voluntat del Departament és intentar quedar-se tants PAE com siga possible”.

I és que Perelló també ha determinat que els centres, un cop han tingut esta figura, no volen perdre-la perquè “fan una tasca molt important més enllà de les aules: tenen una relació amb la família, veuen les necessitats dels alumnes més enllà de l’activitat purament lectiva…”. De moment, però, només pot confirmar que es quedaran els assignats als suports intensius per a l’escolarització inclusiva (SIEI), que hi estan treballant, tot i que afegix que, en un futur, s’hauran d’anar incorporant més PAE als centres educatius

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 29 = 32

Últimes notícies