El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE), ens gestor de la Reserva de la Biosfera, ha creat un portafolis de productes, serveis i esdeveniments acreditats per la marca de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre.
Des dels inicis de la marca el 2015 la web oficial de la Reserva de la Biosfera disposava d’un apartat en què es recollia un directori d’empreses acreditades que s’ha anat actualitzant amb el temps. No obstant això, les empreses acreditades demanaven disposar d’un document que radiografiés tot el ventall de productes i serveis acreditats per tal de poder fomentar el consum creuat entre empreses de la marca i que al mateix temps servís com a carta de presentació per empreses externes, canals de distribució, cadenes de supermercats o agències de turisme.
El president del COPATE, Ivan Garcia, afirma que: “molts restauradors ens demanaven un catàleg de proveïdors i distribuïdors de productes acreditats per la Reserva”. En la mateixa línia, Noèlia Fabra, tècnica responsable de la marca, comenta que: “quan assistíem a esdeveniments agroalimentaris, artesanals o turístics, no disposàvem d’una carta de presentació de totes les empreses que aposten pel desenvolupament de la marca”.
Amb el nou portafolis, que ha estat desenvolupat amb el suport financer dels ajuts Next Generation EU (a través de la convocatòria del Departament d’Acció Climàtica i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya d’ajuts a Reserves de la Biosfera), es dona solució a totes aquestes necessitats. I, a més, permet fer pedagogia sobre aspectes fonamentals per incrementar la projecció als mercats dels productes i serveis acreditats. En aquest sentit, Isabel Colomer, la dissenyadora gràfica autora del portafolis i del logotip vigent de la marca, afirma que: “amb el document que hem confeccionat reflectim la riquesa de sabors i sensacions que ens proporcionen les Terres de l’Ebre, expliquem molt bé què és una Reserva de la Biosfera, i també en què consisteix la marca associada”. I és que, tal com indica Toni Domènech, tècnic gestor de la Reserva de la Biosfera: “la marca és un instrument econòmic al servei de sectors molt arrelats a les tradicions locals, com l’agroalimentari, l’artesanal, el turístic i el món dels esdeveniments culturals i esportius; en cap cas, però, ha de ser una finalitat única, perquè l’objectiu de les Reserves de la Biosfera ha d’estar vinculat a la conservació de la diversitat natural i cultural, el desenvolupament econòmic sostenible i el suport a la recerca i la transferència especialment en temes d’adaptació i mitigació dels efectes del canvi climàtic”.
El portafolis està disponible a la web de la Reserva de la Biosfera i totes aquelles empreses de les quatre comarques de les Terres de l’Ebre (Baix Ebre, Montsià, Ribera d’Ebre i Terra Alta) que vulguin unir-s’hi han de tramitar la seva sol·licitud a través de la plataforma de tràmits: www.tramits.ebrebiosfera.org. Els criteris d’acreditació giren entorn de diferents atributs: L’origen dels productes o serveis ha de ser de les Terres de l’Ebre; La qualitat dels productes o serveis ha de ser contrastada, segons els requisits especificats al reglament de la marca; mentre que la sostenibilitat ambiental i el compromís amb el treball digne de les persones són també atributs indispensables que es tenen en compte a l’hora d’avaluar la candidatura d’acreditació d’una empresa.
Altrament, existeix la possibilitat de donar suport al projecte com a “usuari amic”. És una figura creada per tal que totes aquelles empreses que o estiguin contemplades al reglament d’ús (sectors agroalimentari, artesanal, turístic o esdeveniments culturals i esportius), puguin unir-se a la marca i teixir un full de ruta conjunt amb l’oficina tècnica de la marca per desenvolupar projectes territorials de conservació, esponsoratges, o suport a esdeveniments, entre d’altres.
Per a més informació, visiteu el lloc web de la Reserva de la Biosfera i descobriu el portafolis d’usuaris acreditats per la Reserva de la Biosfera.