HomeOpinióFirmes setmanarilebre.catTortosa. Present i Futur

Tortosa. Present i Futur

Ara que arribem a l’equador del mandat municipal, és moment d’aixecar la mirada, fer balanç del que hem viscut en estos dos anys i posar damunt la taula les qüestions fonamentals que marcaran el futur de Tortosa i dels seus cinc pobles. En un exercici de responsabilitat democràtica i de transparència davant la ciutadania, la setmana passada vaig fer la conferència “Tortosa: Present i Futur”, de la qual us vull destacar alguns aspectes, agraint de nou el suport rebut.

Estos dos anys han estat una etapa marcada, malauradament, per la paràlisi, la manca de lideratge i la renúncia a un model de ciutat clar, després de la formació d’un tripartit que va néixer únicament per evitar que Junts per Tortosa continués governant.

Dos anys després, la realitat parla per si sola: només s’ha executat un 10,1 % del pressupost municipal, s’han incrementat els càrrecs de confiança, s’han pujat els impostos i taxes de manera desproporcionada: 18 % l’IBI, 28 % la taxa d’escombraries, 19 % l’IAE, impost variable de vehicles, i ara un 7,5 % el rebut de l’aigua. Mentrestant, l’Ajuntament té més de 21 milions d’euros al banc per la incapacitat del govern tripartit de gestionar la ciutat. Tot això, mentre la ciutat està més deixada que mai, amb menys manteniment de l’espai públic, amb els serveis socials col·lapsats, amb un padró descontrolat, amb una creixent sensació d’inseguretat i una manca d’impuls absolut en el desenvolupament econòmic i urbanístic de la ciutat.

I el pitjor no és només la manca d’execució. El més greu és la falta de projecte comú, la gestió opaca i l’autoritarisme d’un govern que no escolta, que no atén les necessitats de les entitats i que viu d’esquena a la ciutadania. No és estrany que cada cop més veïns i veïnes sentin frustració i preocupació pel rumb que ha agafat la ciutat.

Des de Junts per Tortosa hem fet una oposició activa i propositiva. Hem fet seguiment, hem denunciat, hem proposat. Però també hem mantingut el contacte constant amb la ciutadania, amb el món associatiu, amb els barris i els pobles, per continuar escoltant i treballant per la ciutat.

I és des d’esta responsabilitat que volem mirar cap al futur. No ens resignem. No permetrem que Tortosa perdi més oportunitats. Estem preparats, tenim projecte i sabem quin model de ciutat volem, i tenim la voluntat de revertir este declivi.

En els pròxims mesos actualitzarem el nostre projecte de ciutat. Perquè la Tortosa del 2027 no serà la que vam deixar el 2023, i cal adaptar el full de ruta a les noves realitats, sense renunciar als grans eixos que sempre hem defensat: centre històric, desenvolupament econòmic, cultura, acció social, esport, urbanisme, habitatge, i serveis públics eficients amb una pressió fiscal justa.

Un cas especialment greu és el del nou hospital. El govern actual ha renunciat a un projecte real, als terrenys ja adquirits a Ferreries, per substituir-lo per una proposta amb molts interrogants i sense garanties. El protocol signat amb la Generalitat que acaba el 2028, curiosament just després de les eleccions, no té compromisos clars, és paper mullat, no hi ha terrenys adquirits, ni els terrenys tenen els serveis necessaris, i només serveix per a guanyar temps i fer electoralisme. Això no és defensar Tortosa. Això és enganyar-la.

També és greu la inacció en habitatge, quan tenim 3 milions d’euros de fons europeus que no s’han executat. O l’increment de la sensació d’inseguretat, on malgrat aprovar-se una moció nostra per ampliar la plantilla de la Policia Local, no s’ha fet absolutament res. O la pèrdua de suport al comerç local, reduint a la meitat els Bons Tortosa, una iniciativa que va ajudar moltíssim al comerç de proximitat després de la pandèmia.

I és una evidència que només han estat capaços de continuar projectes endegats pel nostre govern que ja comptaven amb projecte i finançament, com el Teatre Auditori Felip Pedrell, el circuit de les muralles, l’aparcament d’Adif, o els projectes de la rambla Catalunya o la pista d’atletisme entre altres. Altres projectes estan en risc de perdre’s com el pavelló dels Josepets, amb 1’5 M€, o la reforma de l’hospital de Jesús amb 4 M€. I d’altres han quedat arraconats, com la plaça Alfons o l’avinguda Generalitat.

Tortosa necessita un govern fort, amb lideratge, amb ambició i amb capacitat de transformació. I només Junts per Tortosa pot garantir este camí. Per això, com vaig dir a la conferència, quan arribi el moment, apel·larem al vot útil. Per evitar un nou tripartit només el vot a Junts per Tortosa ho farà possible.

Per recuperar la il·lusió per Tortosa. Per tornar a tenir un projecte de futur sòlid i compartit. Tenim ganes i equip i tota la il·lusió, i seguirem treballant amb la mateixa determinació i amb l’ambició intacta de construir la Tortosa referent que mereixem. I ho farem junts, com sempre hem fet.

Meritxell Roige i Pedrola
Meritxell Roige i Pedrola
portaveu del grup municipal de Junts per Tortosa
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies