HomeSense categoria'La canalla es queda a casa', la nova pàgina web amb activitats...

‘La canalla es queda a casa’, la nova pàgina web amb activitats adreçada als infants durant el confinament

Els estudiants d’Educació Infantil de la Universitat Rovira i Virgili han creat una pàgina web amb més de 100 activitats perquè els xiquets i xiquetes puguen seguir aprenent lúdicament durant el confinament. ‘La canalla es queda a casa’ és el nom d’esta plataforma creada per una setantena d’alumnes de segon d’este grau de la universitat, que inclou més d’un centenar d’eines i recursos propis i gratuïts.

“La universitat va demanar al professorat que redissenyés la seua docència de forma virtual, fet que em va portar a plantejar este projecte, on demano a les alumnes que exercisquen de docents com si es tractés d’un context real”, explica Manel Leor, professor del Grau d’Educació Infantil de la URV i director del projecte. Ell mateix és pare de dos infants, de 2 a 6 anys, i admet que “a les famílies se’ns esgoten les idees”, així com afegeix que “s’està arribant a situacions insostenibles a moltes llars”. I és que cal recordar que els nens són els que més temps porten confinats a casa, perquè a diferència d’alguns adults que poden sortir per anar a treballar, si formen part dels serveis essencials, per anar a comprar productes bàsics o simplement traure a passejar els gossos, els xiquets i xiquetes estan a casa des del primer dia de confinament. 

Anna Lluís és una estudiant tortosina implicada en el projecte que detalla que quan van començar el quadrimestre, tot i que ja hi havia casos diagnosticats a la Xina, no van pensar que es podrien veure afectats per la mateixa situació. Davant això, l’estudiant manifesta que “esta crisi ha suposat canviar el model de societat, la forma de pensar i també la d’ensenyar”, tres ítems que determina de gran rellevància per als docents. “Per a nosaltres, que ens estem preparant per a ensenyar els més petits estos continguts són molt importants”, indica Lluís. 

L’edició i la posada a punt de tots els continguts d’este projecte en les últimes setmanes han estat liderades per Paula Bonillo, Marta Maduell i la mateixa Anna Lluís, que descriuen que “crear una web, generar continguts i pensar propostes és el nostre nou dia a dia”. Les estudiants creuen que este projecte els proporciona una doble oportunitat: d’una banda, aprendre una forma d’ensenyar diferent per als infants del territori, i de l’altra banda, aprendre, divertir-se de valent i passar millor estos dies de confinament. 

Contes, jocs, consells, hàbits, recursos, activitats matemàtiques, música, propostes de cinema i activitats per afavorir la mobilitat o un espai dedicat al llenguatge de signes són algunes de les propostes que la setantena d’alumnes de la URV s’han encarregat de pensar i treballar. La pàgina web ha registrat més de 5.000 visites durant les primeres 48 hores. Manel Leor afirma estar “molt satisfet del treball dels meus alumnes, que posen tota la dedicació possible” i conclou que per a ell “ja són docents al servei de la comunitat”

Imatge de la classe de 2n d'Educació Infantil de la URV abans del confinament.
Imatge de la classe de 2n d’Educació Infantil de la URV abans del confinament. Cedida

 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

42 + = 48

Últimes notícies