HomeCulturaLa Col·lecció Nacional d'Art Contemporani adquireix una obra d'Alba G. Corral produïda...

La Col·lecció Nacional d’Art Contemporani adquireix una obra d’Alba G. Corral produïda per Lo Pati

Aquest matí, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga ha presentat les noves adquisicions de la Col·lecció Nacional d’Art Contemporani de Catalunya, en un acte al Museu d’Art Jaume Morera de Lleida. Entre les obres que la Generalitat ha comprat aquest 2022, s’hi compta el tríptic audiovisual Bernat pescaire escuchando a Suso de l’artista Alba G. Corral, considerada una de les referents internacionals de l’art generatiu mitjançant programari. L’obra, produïda per Lo Pati – Cetre d’Art de les Terres de l’Ebre d’Amposta, es va presentar fa un any a Amposta en el marc de l’exposició Soc una cadena binària, soc pur artifici, comissariada per la directora del centre d’art Aida Boix. El tríptic es podrà veure al Museu d’Art Jaume Morera de Lleida.

Departament de Cultura també ha adquirit el quadre Vulva de la pintora, poeta i activista feminista d’Amposta Mari Chordà. L’obra va formar part de l’exposició Llots i Torbes, que l’artista va presentar a Lo Pati al final del 2017, en la qual es recreava en l’obsessió per la fertilitat, la fecunditat i l’origen, conceptes que sovint plasma amb els seus quadres d’úters i vagines. L’obra s’ha comprat a la galeria Mayoral de Barcelona i anirà en dipòsit al MACBA, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona.

Aquest 2022, el Departament de Cultura ha destinat 2.392.385 euros a la compra d’art contemporani, fotografia, còmic i il·lustració i béns culturals mobles per incrementar la Col·lecció Nacional d’Art Contemporani de la Generalitat de Catalunya, un fons de béns mobles que té per objectiu deixar testimoni de la trajectòria històrica i de la identitat artística del col·lectiu d’artistes nacional i posar-la a disposició de tota la ciutadania. D’aquesta manera, segueix la tendència dels últims anys, fent un esforç d’inversió i prioritzant l’adquisició d’obres d’artistes poc representants a les col·leccions públiques.

Fa tres anys la Generalitat de Catalunya ja va adquirir l’obra Camp de control de Teresa Mulet (Caracas, 1970), un obra fruit de diverses estades de Mulet a la residència d’artistes que Lo Pati-Centre d’Art Terres de l’Ebre té a Balada, al cor mateix del delta de l’Ebre, i que es va exposar al centre d’art a finals del 2019 en una exposició homònima comissariada per Aida Boix i el crític d’art cubà Félix Suazo. Va ser la primera obra produïda per Lo Pati i que s’incorporava a la Col·lecció d’Art Contemporani de Catalunya.

Alba G. Corral

Establerta a La Ràpita, Corral pinta paisatges numèrics que dialoguen amb la música i l’escena. Ha desenvolupat bona part de la seva carrera a Barcelona, ha treballat en projectes visuals a gran escala en teatres i sales de concert a partir de la programació de codis i algoritmes, amb un imaginari de figures improbables i de gran riquesa cromàtica.

La seva versatilitat per crear atmosferes en diversos espais i formats, l’han portat a crear sinergies amb grans artistes de disciplines molt diferents (música clàssica, electrònica, experimental, moda, teatre, dansa contemporània…) tot i que és reconeguda, sobretot, per les actuacions audiovisuals on integra la codificació i la creació en directe. Bernat pescaire escuchando a Suso, és una clara mostra de la influència que el territori té en el treball de l’artista. El delta, els camps d’arròs, el mar, les aus o els insectes formen part de la creació. Corral s’alimenta dels paisatges per inventar mons personals que, sovint, dialoguen amb la música. En el cas d’aquesta obra, l’artista dialoga amb l’univers sonor del músic i compositor Suso Saiz.

Mari Chordà

Aquesta pintora, poeta i activista feminista es va formar a l’Escola de Belles Arts de Barcelona, on comença a experimentar amb representacions pictòriques del cos femení. El 1964, va iniciar la seva sèrie Vagines, centrant-se en la representació visual de la feminitat des d’una perspectiva fisiològica. El seu estil pictòric canvia radicalment després d’instal·lar-se a París el 1965, s’enriqueix de color en diàleg amb les tendències del nou realisme i el pop art, i tracta temes com la sexualitat i la maternitat, fruit de la seva experiència de l’embaràs.

La seva obra ha estat exposada a la Tate Modern (Londres, 2015), al Museo de Arte Contemporáneo de Castilla y León (Lleó, 2006), al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (Barcelona, 2019), i a Lo Pati (Amposta, 2017). Forma part de la col·lecció permanent de del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid), del Museu d’Art Contemporani de Barcelona i del Museu Nacional d’Art de Catalunya (Barcelona)

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

5 + 1 =

Últimes notícies