TERRES DE L’EBRE // La Candidatura d’Unitat Popular-Un Nou Cicle Per Guanyar insisteix en un sistema sociosanitari de gestió, titularitat i control 100% públic com «l’única solució perquè ningú quede enrere».
Laia Estrada, cap de llista de la CUP per Tarragona i Gerard Nogués, suplent a la llista per Tarragona, han posat de manifest que per garantir el millor servei públic i de qualitat cal acabar amb les privatitzacions i els concerts.
La cap de llista Laia Estrada ha insistit en «la necessitat de dotar de més recursos, tant pel que fa a infraestructures com al personal«. La proposta de la cap de llista es basa en un pla de xoc per tal de revertir veritablement les retallades i augmentar el finançament, que fins ara s’ha vist insuficient. En segon lloc, Estrada recrimina l’actual model de concertació publicoprivada, «on la pública paga i la privada mana» i aposta pel canvi a un model de sanitat 100% pública i universal, de gestió directa i basada en l’Atenció Primària. En tercer lloc, Estrada posa de manifest la importància de la prevenció sanitària i adverteix que «hi ha més interès a curar que no pas en preservar la salut», ha titllat.


