HomeTurismeLa Terra Alta busca finançament per a fer una renovació integral de...

La Terra Alta busca finançament per a fer una renovació integral de la via verda entre el Pinell de Brai i Arnes

Els 27 quilòmetres de l’antiga via de ferrocarril de la Val de Zafán que transcorren per la Terra Alta van ser els primers que es van habilitar com a via verda i el pas del temps hi ha dixat marca. El camí s’ha anat degradant i els manteniments que s’han fet durant els últims anys no han estat suficients. Hi ha força clots al ferm, cal reforçar alguns túnels i falta il·luminació, entre altres millores a fer. És per esta raó que el govern del Consell Comarcal de la Terra Alta considera que ha arribat l’hora d’executar una renovació integral de tot el tram, des del Pinell de Brai fins a Arnes.

De moment, la institució ha aconseguit finançament per a fer l’arranjament de poc més de 9 quilòmetres, és a dir una tercera part del tram que gestiona. Les obres s’han inclòs en el Pla de Sostenibilitat Turística de les Terres de l’Ebre, que coordina el COPATE amb fons procedents del programa europeu Next Generation. No obstant això, l’objectiu passa per aconseguir els diners per a renovar i dixar en condicions òptimes tot el tram terraltenc. “Si volem promocionar este actiu turístic, cal actuar en la millora global de tot el traçat, no només en poc més de 9 quilòmetres”, assenyala la consellera comarcal de Promoció Econòmica i Turisme, Eva Amposta.

La institució comarcal ha pressupostat en 382.000 euros els diners que necessita per a dur a terme l’arranjament de la resta de la Via Verda. A Fitur, Eva Amposta i el també conseller comarcal de Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Martín, van reunir-se amb representants de la Generalitat i de la Diputació per aconseguir finançament. En este sentit, la Terra Alta confia en poder obtenir recursos en la propera convocatòria dels plans de foment territorial turístic.

La consellera comarcal també reclama “fer un requilometratge” de tota la Via Verda de la Val de Zafán. El quilometratge senyalitzat es repetix perquè inicialment i fins fa poc cada comarca promocionava el seu propi tram com una entitat única. Així hi havia una via verda del Baix Ebre, de la Terra Alta, del Matarranya o del Baix Aragó, la qual cosa ha provocat molta confusió entre els cicloturistes.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 50 = 51

Últimes notícies