Nagual, empresa fabricant de tortillas de blat de moro amb seu a Barberà del Vallès (Barcelona), ha arribat a un acord amb el Grup Bon Preu perquè un dels seus productes, La Groga, es comercialitzi en la seixantena d’establiments Bonpreu i Esclat que la cadena de distribució alimentària té a Catalunya.
El fabricant estima que l’acord suposarà un volum anual d’entre 30.000 i 40.000 paquets de tortillas, coincidint amb l’auge d’aquests productes, que serveixen com a base de tacos, quesadillas, natxos i altres especialitats de la gastronomia mesoamericana i tex-mex. A més, el panís és una alternativa al blat molt preuat per les persones celíaques o sensibles al gluten no celíaques, raó per la qual s’ha convertit en un imprescindible en molts cistells de la compra.
“Preveiem que l’acord tindrà un impacte positiu en l’objectiu de Nagual d’acostar el sabor autèntic de les tortillas mexicanes al paladar europeu”, afirma Àngels Secanella, CEO i cofundadora de Nagual. “La col·laboració és una oportunitat per donar a conèixer el nostre producte a més llars catalanes i consolidar-nos al territori. Ens agradaria que fos la primera de moltes iniciatives compartides”, afegeix.
Cada paquet de La Groga inclou vuit unitats de producte. Es basa en la recepta tradicional de tortillas, feta amb farina de panís groc nixtamalitzat i no transgènic. És un aliment sense gluten, baix en greixos i ric en fibra i hidrats de carboni que conté una gran quantitat d’antioxidants i de vitamines, com la B1, la B3 i l’àcid fòlic. Un cop escalfades, les tortillas destaquen pel seu aroma, la flexibilitat i la facilitat amb què es poden farcir amb una àmplia diversitat d’ingredients tant de la gastronomia mexicana com de la mediterrània.
Packaging en català
Amb motiu de l’arribada dels seus productes a les botigues Bonpreu i Esclat, Nagual ha optat per desenvolupar el seu primer packaging etiquetat tant en català com en castellà amb la finalitat d’apropar-se al consumidor local i mostrar el seu compromís amb el territori on produeix les tortillas.
Aprofitant el redisseny, l’empresa ha actualitzat el paquet de La Groga, introduint instruccions clares sobre com escalfar el producte i proposant dues receptes per preparar natxos i postres de sucre i canyella.
L’arribada de Nagual als establiments Bonpreu i Esclat és un pas més en el camí de les seves tortillas de blat de moro per estar disponibles als lineals. Els productes de la companyia de Barberà del Vallès també es poden trobar a El Corte Inglés, Hipercor, Supercor, Ametller Origen, Eroski, Alcampo, Veritas i Origo, a més de botiges especialitzades i nombrosos restaurants mexicans que fan servir les tortillas en els seus plats.