HomeMobilitatL’Adif tallarà l’R16 entre l’Ametlla i l’Hospitalet per a executar l’enllaç definitiu...

L’Adif tallarà l’R16 entre l’Ametlla i l’Hospitalet per a executar l’enllaç definitiu amb la nova doble via entre este divendres i dilluns

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) executarà entre les 7 de la tarda d’este divendres, 10 de gener, i les 6 del matí del dilluns, dia 13, les darreres actuacions en la infraestructura per a la posada en servei de la nova variant Vandellòs-Tarragona del corredor mediterrani.

Les operacions consistiran en l’enllaç de la nova variant amb les vies generals existents en una longitud de tres quilòmetres, que duplicaran la via en este tram fins a enllaçar amb les dos vies generals del trajecte ja finalitzades. D’esta manera, quedarà fora de servei l’actual traçat de via única entre l’Ametlla de Mar i l’Hospitalet de l’Infant. Atesa la complexitat dels treballs a desenvolupar -segons s’hi ha referit l’Adif en un comunicat- i la necessitat de treballar sobre instal·lacions en servei, s’ha programat una interrupció especial del tràfic i s’establirà un pla alternatiu de transports per a garantir la mobilitat dels viatgers. Pel que fa als regionals, s’habilitarà un servei alternatiu per carretera entre l’Ametlla de Mar i l’Hospitalet. Entre Tortosa i l’Ametlla, hi haurà servei de tren amb modificacions horàries en les sortides des de Tortosa, per tal de mantenir els horaris habituals en els trajectes entre l’Hospitalet i Barcelona. En relació amb la llarga distància, genèricament s’establirà un servei alternatiu per carretera entre l’Aldea i Barcelona i alguns trens no circularan. Segons l’Adif, “no hi ha viatgers afectats perquè no s’han posat bitllets a la venda”.

Prèviament, i sense haver interferit sobre la línia en servei, l’Adif recorda que ja s’han dut a terme a la zona tots els treballs tècnics d’infraestructura, muntatge de via, catenària, subestacions d’energia, telecomunicacions i instal·lacions de seguretat i control del trànsit.
La subestació de Vandellòs, on s’han fet les modificacions oportunes, donarà servei elèctric al nou tram en 3.000 V, i en relació amb el sistema de control del trànsit, un cop iniciada la interrupció de la circulació de trens es donarà de baixa l’actual enclavament de Vandellòs.

Limitació temporal de velocitat

A més a més, durant la primera setmana de posada en servei, entre el 13 i el 20 de gener, s’implantarà en este tram entre l’Ametlla i l’Hospitalet una limitació temporal de velocitat a 80 km/h, com és preceptiu per a la posada en servei de noves infraestructures, i durant la nit es faran noves operacions tècniques. A partir del 20 de gener els combois ja hi podran assolir la velocitat màxima de 200 km/h.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

8 + 1 =

Últimes notícies