HomeInfraestructuresL’Estat anuncia tercer carril al tram ebrenc de l’AP-7, 8 anys després...

L’Estat anuncia tercer carril al tram ebrenc de l’AP-7, 8 anys després d’aturar l’autovia

El Govern espanyol va fer divendres passat un anunci històric en comprometre’s a ampliar el tram de l’AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta amb un tercer carril, una mesura que el Servei Català de Trànsit (SCT) no preveia com a prioritària a curt termini, sinó com a convenient a més llarg termini “en funció del creixement econòmic de les Terres de l’Ebre”, en declaracions a este setmanari del coordinador de Mobilitat i Seguretat Viària, Òscar Llatje.

Doncs, bé, el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, va avançar que el projecte constructiu d’este tercer carril estarà enllestit este any. En un acte de la Cambra de Comerç de Tarragona, Flores va afirmar que millorarà la fiabilitat de la via i la seua funcionalitat, davant l’increment de vehicles que hi circulen arran de l’alliberació dels peatges i, en conseqüència, l’increment de la sinistralitat. També va explicar que es millorarà la connectivitat entre l’A-7 i l’AP-7 per a adaptar els accessos entre estes dos vies d’alta capacitat. Flores va assenyalar que ja tenen fets els estudis tècnics i que el fet que la via ja existisca n’accelerarà la tramitació.

“Enguany es farà la licitació d’este projecte constructiu del tercer carril; a partir d’aquí, el redactarem, licitarem obres i s’executaran, però anirem partit a partit”, va preveure. Flores també va avançar que s’ampliarà el tram entre Vila-seca i l’Hospitalet de l’Infant, però va matisar que no és tan prioritari com el de l’Hospitalet a Amposta, perquè de l’Hospitalet cap al nord discorre, paral·lela a l’autopista, l’autovia A-7, sense continuïtat a les Terres de l’Ebre, i que cap al sud es reprèn a Castelló. A més, el Ministeri ja va anunciar a l’abril que construirà un quart carril a l’AP-7 entre el Vendrell (Baix Penedès) i el Papiol (Baix Llobregat).

L’anunci arriba vuit anys després de l’últim tràmit sobre el segment d’autovia A-7 entre la Jana i el Perelló, que ha quedat descartat per la via de la inacció.
Flores també va descartar, en este cas explícitament, que el desdoblament de la nacional N-420 siga la millor opció per a l’interior, i creu que tècnicament només es pot convertir en autovia en trams concrets. “Crec que no és la prioritat en estos moments, espero convèncer la Cambra de Terol i Reus [la de Tortosa també la reclama] que hi ha altres camins que són millors, més productius i més ràpids i eficients pel territori”.

El territori, com no pot ser d’una altra manera, ha valorat l’anunci del tercer carril amb optimisme. El PSC de l’Ebre, amb els socialistes al volant del Govern de l’Estat, van ser dels principals actors a promoure les bondats de l’anunci, tot i que no tingués, per exemple, concreció pressupostària. “Reduirem els accidents i es guanyarà fluïdesa en el trànsit. Els socialistes celebrem esta bona notícia per les Terres de l’Ebre”, va destacar el primer secretari a l’Ebre del PSC, Manel de la Vega.

També el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, va valorar que el tercer carril és “imprescindible i urgent”, però va demanar que l’ampliació incloga tot el tram ebrenc fins al límit de la regió i no es faça només fins a Amposta. També altres partits i entitats han fet la mateixa petició, i més atenent que el Montsià ja és l’única comarca de l’eix viari on no hi ha cap sortida de l’AP-7.

Al seu torn, el director dels Serveis Territorials d’Interior, Miquel Alonso, va agrair també l’anunci de l’Estat, però va demanar que s’aposte a llarg termini pel transport públic i celeritat amb el tercer carril de l’AP-7: “L’única via ràpida que tenim a les Terres de l’Ebre ha de ser segura per a tothom a curt termini”.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 2 =

Últimes notícies