HomeSocietatLiciten noves obres per avan莽ar en el desenvolupament del Corredor Mediterrani al...

Liciten noves obres per avan莽ar en el desenvolupament del Corredor Mediterrani al Camp i l’Ebre

El Consell de Ministres ha autoritzat obres de millora del tram ferroviari entre l’Ametlla de Mar i el Camp de Tarragona, en el marc del desenvolupament del Corredor Mediterrani. En concret, s’autoritza el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a licitar, a trav茅s d’Adif, el projecte de millora de les instal路lacions de seguretat i senyalitzaci贸 d’aquest tram, per valor estimat de 15,6 milions d’euros i un termini d’execuci贸 de dotze mesos. Aix铆, el projecte preveu la reinstal路laci贸 dels elements situats sobre la via, despr茅s del canvi d’ample del tram. L’Estat ha donat llum verda a les instal路lacions de senyalitzaci贸 en el tram de Castell贸 a l’Ametlla de Mar i en el ramal de Tortosa-L’Aldea-Amposta per m茅s de 69 milions d’euros.

Amb un termini d’execuci贸 de 22 mesos, entre els objectius principals del projecte, que complementa els projectes de canvi d’ample de via i caten脿ria, destaca possibilitar la implantaci贸 de l’ample est脿ndard per a les circulacions de mercaderies i de viatgers, la renovaci贸 de les actuals instal路lacions per augmentar la seva disponibilitat i fiabilitat, aix铆 com l’increment de la capacitat i la regularitat de el tr脿nsit ferroviari, el que contribuir脿 a optimitzar i racionalitzar l’explotaci贸 ferrovi脿ria d’acord amb els escenaris futurs, segons informen fonts de Foment.

Tamb茅 es pretenen millorar els par脿metres de fiabilitat de les instal路lacions de senyalitzaci贸, en incorporar nous enclavaments a les onze estacions del tram, xarxes de cablejat amb factor de reducci贸, circuits de via d’煤ltima generaci贸 (d’audiofreq眉猫ncia en trajecte i vies generals i comptadors de eixos en vies d’apartat), obra civil, noves escomeses d’energia i interf铆cies dels enclavaments amb l’equipament ERTMS.

Caracter铆stiques t猫cniques de les operacions

Entre les operacions a desenvolupar, figuren les obres d’instal路lacions de senyalitzaci贸, comunicacions, control de tr脿nsit, enclavaments d’煤ltima generaci贸, senyals que incorporen tecnologia LED, instal路laci贸 ASFA digital (Anunci de Senyals i Frenat Autom脿tic) com a sistema de protecci贸 del tren i la integraci贸 en el Control de Tr脿nsit Centralitzat (CTC).

Tamb茅 s’actuar脿 en la nova configuraci贸 de vies en diverses estacions del ram, aix铆 com en sistemes de subministrament d’energia, edificis t猫cnics, canalitzacions i obres civils auxiliars, i sobre aquelles operacions per a la realitzaci贸 de proves i posada en servei.

M茅s de 15 MEUR, de l’Ametlla a Tarragona

El projecte preveu la reinstal路laci贸 dels elements situats sobre la via. Entre aquests elements hi ha les balises del sistema ERTMS (European Traffic Management System, o Sistema Europeu de Gesti贸 del Tr脿nsit), comptadors d’eixos, balises del sistema d’anunci de senyals i frenada autom脿tica (ASFA) anal貌gic, que seran substitu茂ts per altres de digitals, a m茅s de sistemes auxiliars de detecci贸 d’objectes arrossegats, impactes i caixes calentes.

Es canviaran els enclavaments entre l’Ametlla de Mar i el canviador de la Boella, arran de la instal路laci贸 de desviaments i accionaments amb m茅s motors, de manera que s’adequaran els programes d’explotaci贸 del tram als esquemes funcionals de les estacions i al Control de Tr脿fic Centralitzat. De forma paral路lela, s’executaran treballs d’obra civil complementaris a les estacions, per a l’extensi贸 de les noves xarxes de cablejat, s’instal路laran noves eurobalises ERTMS associades als senyals definits en el nou programa d’explotaci贸 i es reubicaran aquestes a les zones de transici贸 de sistemes de protecci贸 del tren i ampliaci贸 de la cobertura de la xarxa de telecomunicacions.

Finalment, es duran a terme les proves, validacions i verificacions funcionals de les instal路lacions del projecte, d’acord amb el protocol de posada en servei d’Adif. El projecte s’emmarca en el desenvolupament del Corredor Mediterrani. La inversi贸 puja fins als 84,78 milions tenint en compte els tres trams entre Castell贸 i Tarragona: un de Castell贸 a l’Ametlla, un altre fins al Camp de Tarragona, i el del ramal l’Aldea-Tortosa.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introdu茂u el vostre comentari.
Introdu茂u aqu铆 el vostre nom

7 + 1 =

脷ltimes not铆cies