HomeEducacióL’Institut Montsià desenvolupa un projecte de descoberta de la natura per a...

L’Institut Montsià desenvolupa un projecte de descoberta de la natura per a l’alumnat dels centres de primària

L’alumnat de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil de l’Institut Montsià ha dissenyat i implantat el projecte “Descoberta de la natura”. Una iniciativa impulsada per la regidoria d’Educació de l’Ajuntament amb la col·laboració de l’Institut Montsià i els centres de primària d’Amposta, on els estudiants han pogut posar en pràctica els coneixements adquirits i els xiquets i xiquetes han descobert l’entorn natural de la ciutat. L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, destacava la importància de la relació dels centres educatius amb l’entorn, en aquest cas amb l’Ajuntament: “És una mostra més de la riquesa que com a administració ens aporten les col·laboracions amb els centres, que amb projectes com aquest ens permeten ampliar els nostres horitzons de treball“. Altres accions de col·laboració entre l’Ajuntament i els centres educatius d’Amposta són l’aparcament mòbil de bicicletes i patinets, la iniciativa “Bon dia, com estem” o l’estudi del Mercat.

Per la seva part, la regidora d’Educació, Núria Marco, explicava que aquesta col·laboració va sorgir com a proposta dels centres que formen part del Pla Educatiu d’Entorn d’Amposta. “Va ser una iniciativa molt ben rebuda per totes les parts i vam acordar que ho desenvoluparíem com a projecte de final de cicle“, afirmava Marco, qui afegia que “la idea és que els xiquets i xiquetes coneguin l’entorn natural des d’un punt de vista pedagògic”. La regidora deia que “la voluntat és donar continuïtat a aquesta activitat i extrapolar-la a les famílies o amb altres recursos per poder disposar d’aquestes sortides fora de l’horari lectiu, potenciant les línies de treball de l’Educació 360“.

Bona valoració dels centres

El projecte, coordinat per les tutores del CFGS d’Educació Infantil, ha durat tot el curs escolar. Des de l’institut destacaven que “tant el professorat com l’alumnat estem molt contents, ja que és amb accions com aquesta on els i les alumnes es veuen implicats en la comunitat amb la qual després treballaran, a més de poder veure els resultats reals d’un projecte teòric“. A partir de l’estudi de les ubicacions, els futurs tècnics en educació infantil han buscat els llocs més adients i accessibles per dur a terme les activitats, on han participat escolars de P5 a 5è de primària, i que finalment s’han implementat al parc dels Xiribecs, al jardí del Bou i al Poble Nou del Delta.

Per la seva part, els i les estudiants del cicle valoraven la possibilitat de relacionar-se, també durant el curs, amb els infants. “Tot i que potser haguéssim necessitat una mica més de temps, ha estat un projecte que hem gaudit molt i els xiquets i xiquetes també han xalat. Entre les activitats, hem preparat un circuit d’agilitat, una recerca d’objectes amb una història al seu voltant… adaptem les activitats a cada edat“, explicava Paula, una de les estudiants, al qual una companya seva, Nerea, afegia que “de la teoria a la pràctica hi ha moltes coses que canvien, però això no es detecta fins que fem activitats com aquesta“.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

51 + = 55

Últimes notícies