La plataforma Trens Dignes per a l’Ebre i el Priorat ha tornat a la càrrega, però ara ha anat un pas més enllà en acusar les administracions de provocar una degradació del servei ferroviari, “per voluntat o per desídia”, i “afavorir” el transport públic per carretera. Però només entre territoris, no pas la mobilitat interna amb bus ni la intermodalitat -la connexió entre diferents línies o modes de transport- dins de les Terres de l’Ebre.
El grup de pressió considera que en els darrers mesos, amb la pandèmia com a punt d’inflexió negatiu, no només no s’han aconseguit millores sinó que en general s’han fet passos enrere. El portaveu de la plataforma Josep Casadó ho té molt clar: “Enguany és l’any del ferrocarril…a tot arreu excepte a les Terres de l’Ebre”, va concloure, i va acusar l’administració estatal -qui té les competències en la infraestructura ferroviària i en els serveis de mitja i llarga distància- i l’autonòmica de buscar la desaparició del tren a còpia de reduir-ne les prestacions, cosa que fa que baixe també l’ús. “Potser necessiten espai per als operadors privats de mercaderies“, ha especulat Casadó.