HomeCultura'Va faltar un gest', una experiència teatral singular a l'institut de la...

‘Va faltar un gest’, una experiència teatral singular a l’institut de la Sénia

Del 17 al 20 de juny es presentarà a l’aula 22 de l’Institut la Sénia l’espectacle Va faltar un gest. Els dies 17,18 i 19, en horari matinal, hi haurà funcions per a tots els grups del mateix institut. Tanmateix, les tardes del 19 i 20 de juny, hi podrà assistir el públic en general, en dos torns, a les 18.00h o a les 19.30h.

L’obra posa sobre la taula el tema de l’assetjament escolar i de les seues possibles conseqüències. Tant el procés de creació com l’execució és singular, en tant que implica la comunitat educativa de diferents formes.

Per una banda, el text ha estat elaborat a quatre mans, les de Jordi Colominas (productor cultural) i Maria Mingorance (actriu, cantant i escriptora), però compta amb diverses veus, algunes dels propis alumnes de l’Institut la Sénia, amb qui hem compartit tallers trimestrals de teatre; també hi han participat alumnes del grup de teatre de la Sénia Ditirambo i, fins i tot, d’altres escoles, com és el cas del coprotagonista, l’alumne
assetjat, que prové de Le’scènica (Ascó). Les veus han estat enregistrades a NU estudi i acompanyen el monòleg teatral que interpretarà en directe l’actriu Maria Mingorance, que es posarà en la pell d’una professora de llengua i literatura i tutora d’una classe.

L’espectacle Va faltar un gest presenta una altra singularitat, ocorre en un espai no convencional, dins de l’aula d’un institut. L’aula és l’espai escènic i, al mateix temps, és el lloc on passa l’acció. L’objectiu, amb això, és intensificar el realisme de la situació i oferir una experiència emotiva i significativa, donada la proximitat amb el públic.

Aquest és un projecte que compta amb el suport de l’Institut la Sénia i de l’Ajuntament de la Sénia.

Es pot visualitzar a continuació un vídeo promocional de l’espectacle: https://www.youtube.com/watch?v=ct_hI16MIV8

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies