HomeMobilitatVeïns del Centre de Tortosa demanen rigor i els ciclistes, flexibilitat, a...

Veïns del Centre de Tortosa demanen rigor i els ciclistes, flexibilitat, a l’hora de fer complir la nova regulació del patinet

L’aprovació d’una modificació de l’ordenança de circulació que regula l’ús del patinet elèctric i les bicicletes a Tortosa com a vehicles de mobilitat personal i en prohibix la circulació per les voreres, suscita valoracions de signe diferent entre per exemple l’Associació de Veïns del Centre i Nucli Històric i el col·lectiu d’usuaris de la bicicleta Me Moc en Bici.

El president de l’associació de veïns del centre de la ciutat, Josep Baubí, ha demanat en declaracions a esta publicació que l’Ajuntament hauria de fer ara una campanya de divulgació i pedagogia, abans de començar a posar sancions, però reclama alhora que acte seguit s’aplique amb rigor la nova normativa: “Que es complisca i que no queden en paper mullat”, reclama Baubí, “perquè des del 2017 ja estava prohibit que les bicicletes anessen per voreres inferiors a 5 metres d’amplada i no sempre es complia”. “Als llocs on no hi ha carril bici, la prioritat ha de ser del vianant”, insistix el representant veïnal, que denuncia les “imprudències habituals” d’alguns usuaris de vehicles de mobilitat personal en zones de vianants com el carrer Sant Blai per on sí que podran continuar circulant patinets elèctrics i bicicletes -a velocitat moderada mai superior a 10 km/h-.

En canvi, el portaveu de Me Moc en Bici, Brian Cutts, si bé celebra la nova regulació -hi ha un buit legal d’àmbit estatal- com un pas cap a la “convivència entre usuaris a l’espai públic” en favor de la “seguretat”, també demana una certa flexibilitat a l’hora d’aplicar-la: “No tenim una xarxa de carrils bici a Tortosa prou bona per a separar totalment els usuaris de la bicicleta o del patinet del transit motoritzat, i la nova normativa hauria de tenir això en compte”, demana als responsables d’aplicar-la. “Què passa amb els xiquets jóvens i les famílies que no se senten segurs anant amb bicicleta entremig dels cotxes? Quina solució proposa l’Ajuntament? Mentre no tenim estos tres grups d’usuaris de la via pública –vianants, bicis/patinets, i cotxes– ben separats, caldrà ser flexibles, especialment si l’objectiu és el de promoure l’ús de la bicicleta i no pas restringir-ho”, reflexiona. Això és tot just el que ha esgrimit durant la tramitació el regidor de Mobilitat, Fernando Saporta. Me Moc en Bici té una trentena de membres, però vol representar tots els usuaris de bicicleta i patinet en un context en què Cutt constata que “cada vegada se’n fa més ús, tant per a lleure com per a moure’s per la ciutat”. 

Controls de velocitat

Per la seua banda, Baubí també reclama a l’Ajuntament més pressió sobre els vehicles motoritzats, ja que opina que en vies arterials com l’avinguda Generalitat, l’avinguda de Remolins o la rambla Felip Pedrell, “es cometen molts excessos de velocitat”. “Fa massa temps que no es fan controls de velocitat a la ciutat”, es queixa.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 1 =

Últimes notícies