HomeSocietatL'Associació Trastorn de l'Espectre Autista de les Terres de l'Ebre (ATEATE) posa...

L’Associació Trastorn de l’Espectre Autista de les Terres de l’Ebre (ATEATE) posa en marxa un projecte subvencionat per la Fundació FC Barcelona

L’Associació Trastorn de l’Espectre Autista de les Terres de l’Ebre (ATEATE) ha signat un conveni amb l’Institut Escola Daniel Mangrané per posar en marxa el projecte “PATIS INCLUSIUS a escoles i instituts” subvencionat per la Fundació FC Barcelona.

ATEATE es va presentar a la segona edició de SPORT4ALL i dels 85 projectes que es van presentar “PATIS INCLUSIUS a escoles i instituts” és un dels 20 que han estat seleccionats. El projecte té una dotació de 15.000€.

Les famílies d’ATEATE transmeten la necessitat de treballar la inclusió a les escoles i instituts de les Terres de l’Ebre. En l’autisme hi ha dificultats en la interacció social i el patiment dels nens i nenes es fa evident sobretot en moments poc estructurats com els canvis de classes o els patis.

Per abordar l’assetjament escolar i fer-ne prevenció, ATEATE ja participa fent xerrades a escoles i instituts al projecte “No sóc millor que ningú, no sóc pitjor que ningú” que pretén conscienciar a alumnes, professorat i famílies per tal de lluitar contra l’assetjament escolar que pateixen molts autistes.

ATEATE presenta un projecte que vol afavorir la interacció social amb els iguals a través del joc. Els últims estudis científics diuen que les intervencions que s’han fet fins ara per reduir l’assetjament tenen un efecte moderat i suggereixen que les xarxes d’iguals són una estratègia prometedora per reduir l’assetjament (Hoover & Kaufman, 2018). Així que, tenint present el patiment que fan arribar les famílies de les Terres de l’Ebre a l’associació, en aquests moments de més interacció social es va dissenyar un projecte per potenciar les xarxes d’iguals, que són imprescindibles, i que el joc pot ajudar a construir-les.

L’ajuda de la Fundació F.C. Barcelona a través de la iniciativa SPORT4ALL a l’entitat vol que sigui l’espurna que faci possible la inclusió social dels xiquets i xiquetes i joves als patis i ho volen fer a través del joc i l’activitat física tenint molt presents les seues necessitats. El projecte busca la inclusió de tot l’alumnat a través del joc, i, per tal que tot l’alumnat hi pugui participar en igualtat de condicions, caldrà facilitar l’accessibilitat cognitiva creant materials visuals que permetin comprendre el joc i dinamitzar els patis per fer-ne efectiu l’ús. Els objectius del projecte encaixen amb el projecte educatiu del Daniel Mangrané i amb el desenvolupament del seu projecte actual, centrat en les persones i en el benestar de l’alumnat i la comunitat educativa.

L’Associació ATEATE ha volgut comptar amb la dilatada experiència de la Universitat de Murcia i del Programa d’Inclusió Social Patios y Parques Dinámicos (PyPD) en la formació, la intervenció i la recerca en programes inclusius de patis. Professorat de l’IES Daniel Mangrané i el monitoratge de Futsal Tortosa rebran formació en el Programa PyPD i seran tutoritzats per la Universitat durant la implementació del programa. Investigadores de la Universitat de Murcia realitzaran diferents estudis per comprovar l’efectivitat de la formació i del procés de tutorització al llarg del curs escolar 2024-2025. Els resultats obtinguts es compartiran amb la comunitat docent i científica per a que aquestes bones pràctiques siguin replicades en més centres docents, contribuint així a que els entorns escolars siguin poc a poc més inclusius.

ATEATE també ha volgut comptar amb l’experiència del FUTSAL Tortosa, una entitat esportiva del territori que treballa amb infants i tenen experiències molt positives en escoles.

En aquest projecte els tècnics analitzaran les necessitats al pati a partir de l’observació del joc lliure detectant l’alumnat amb necessitats de suport. Per a fer possible la seva participació en igualtat de condicions, es prepararan materials i es dinamitzaran els patis conjuntament amb els docents, i posteriorment es revalorara a partir de l’observació els suports que encara són necessaris per afavorir la relació amb els iguals. Els tècnics faran un suport al professorat els dos primers mesos amb l’objectiu de fer possible la participació al joc reforçant així la xarxa entre iguals i que tot l’alumnat es senti inclòs al pati de la seva escola.

ATEATE també recorda que el pròxim dissabte 19 d’octubre es celebra la 3a edició de les Jornades “Parlem d’Autisme“, la jornada s’iniciarà amb la ponència d’Olga Rodríguez, que abordarà la importància de crear patis inclusius.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies