HomeMobilitatL’Estat preveu a la llarga una nova plataforma ferroviària amb alta velocitat...

L’Estat preveu a la llarga una nova plataforma ferroviària amb alta velocitat Tarragona-Castelló

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) té pendent posar ample europeu a tot el tram de doble via entre el Tarragonès i Castelló i al ramal de Tortosa. Tot i que no hi ha data per a procedir-hi al tram ebrenc, les travesses estan preparades en la majoria de trams i l’Adif, en un document intern a què va tindre accés Trens Dignes, preveia que el 2026 el tram del Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i Castelló estigués condicionat amb ample europeu o estàndard.

De fet, el 2027 s’ha marcat com a data límit per a tindre tot el corredor mediterrani equipat amb l’ample de via que permet la connexió directa de les mercaderies amb Europa. Des de Vila-seca i Tarragona fins a Castelló, en principi s’ha de substituir un ample per l’altre, tot i que el secretari d’Estat de Transport, José Antonio Santano, no descartava del tot, recentment, habilitar-hi un tercer fil. Això, però, suposaria noves restriccions, segons Trens Dignes. “Esperem que no facen el tercer fil, perquè allavons entre la via i el traçat els trens no poden anar a més de 140 quilòmetres per hora”, avisa Casadó. Santano preveia, “a llarg termini”, en tot cas més enllà del 2027, construir una nova plataforma ferroviària, amb un traçat que permeta esprémer les prestacions de l’alta velocitat, entre Tarragona i Castelló, com està aprovat entre Castelló i València.

Siga com siga, un cop instal·lat l’ample europeu, Casadó constata que caldran “trens que circulen amb ample europeu, quan ara només els models 449 de regionals, a més a més de l’Avant, admeten l’ample estàndard europeu”.

Esta és una altra de les qüestions que preocupa a la plataforma Trens Dignes, que insistix en la necessitat de tindre operativa una ATM: “Reclamem l’ATM no perquè ens faça gràcia, sinó perquè ens permetria negociar directament convenis amb Renfe, decidir coses”. El portaveu alerta també que “s’obrirà la línia d’ample internacional a les empreses privades, i estos no pararan enlloc”. Pel tram ebrenc “passarà l’alta velocitat, les mercaderies i les mitges distàncies, amb només dos vies”. “Si no ho organitzem ara, després se’ns menjaran, i no pot ser que només faça força Trens Dignes”, crida Casadó a les institucions del territori.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies