L’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC) ha obtingut uns resultats satisfactoris en la desena edició de l’estudi de percepció, experiència i satisfacció amb el servei d’atenció hospitalària amb internament (PLAENSA), dut a terme pel Servei Català de la Salut.
El grau de satisfacció global dels pacients de l’HTVC se situa en un 8,78, una xifra superior a la mitjana catalana i per damunt del 8,32 registrat l’any 2024 pel mateix centre. La fidelitat dels usuaris també ha experimentat un creixement notable, amb un 92,10%, dos punts més que l’any anterior.
Les mesures impulsades per l’hospital de referència a les Terres de l’Ebre per afavorir una atenció més amable també es reflecteixen a l’enquesta. Entre els resultats més destacats, sobresurt l’augment de gairebé 5 punts en la valoració del tracte del personal d’infermeria (96,7%) i del personal mèdic (98,3%).
Així mateix, la informació rebuda sobre l’operació i el suport en el control del dolor assoleixen la màxima puntuació, amb un 100% de valoració positiva. També cal remarcar la millora de gairebé 10 punts en el descans nocturn (83,1%) i la percepció de seguretat i confiança, amb un 97,5%, la mateixa puntuació que les explicacions rebudes a l’hora de l’alta hospitalària.
Finalment, la coordinació assistencial i administrativa per reduir els temps d’espera ha tingut un impacte directe en l’opinió de les persones ateses: la valoració creix gairebé 5 punts en comparació amb l’any passat i arriba al 75%, per damunt del 68,5 global.
Tot i aquestes dades positives, encara hi ha marges de millora. Per exemple, l’enquesta assenyala que la comoditat de l’hospital obté un 65,80%, una xifra inferior a la mitjana global. Des del centre ja s’està treballant en diverses accions com la renovació del mobiliari, la reorganització de l’àrea de maternoinfantil per garantir més intimitat, l’adaptació de les dietes a les necessitats de cada pacient o l’agilització del tràmit de signatura dels consentiments informats.
Maria Ferré, gerent de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, ha fet una valoració positiva de tot el procés: “Aquests resultats són fruit del compromís i l’esforç diari de tot l’equip. Continuarem treballant per oferir una atenció de qualitat, més humana i propera, i per avançar en les àrees on encara tenim recorregut de millora”.