Una cinquantena d’alumnes de tres centres educatius públics de les Terres de l’Ebre han treballat conjuntament en la producció de la peça coral i del videoclip “Viure’t”, un projecte artístic i formatiu que culmina més d’un curs de treball interdisciplinari. La cançó es va enregistrar a finals del curs 2023–2024 i ha estat postproduïda durant el primer tram del curs 2025–2026. Aquest nou treball recull el relleu del videoclip “Anymore”, realitzat seguint la mateixa metodologia cooperativa el curs 2023-2024.
Interdisciplinarietat i innovació educativa
La col·laboració entre els instituts Sòl-de-Riu, Dertosa i de l’Ebre exemplifica el potencial de treballar transversalment entre diferents àrees d’aprenentatge, posant en valor la diversitat de coneixements i habilitats de l’alumnat. De fet, la iniciativa, que compta amb la participació del Canal Terres de l’Ebre, s’emmarca en el Programa d’innovació i transferència de coneixement InnovaFP.
Un projecte creat des de zero per l’alumnat
L’alumnat del Batxillerat en Arts Escèniques de l’Institut Dertosa ha estat l’encarregat de la creació de la lletra i la melodia de la cançó “Viure’t”. Posteriorment, la peça va ser enregistrada pels estudiants del CFGM de Vídeo, Discjòquei i So de l’Institut Sòl-de-Riu d’Alcanar.
Paral·lelament, també des del Batxillerat Artístic de l’Institut Dertosa es va concebre la coreografia del videoclip. Aquesta es va enregistrar en diferents localitzacions de Tortosa a càrrec de l’alumnat del CFGS de Realització d’Audiovisuals i Espectacles de l’Institut de l’Ebre, que també ha assumit l’edició i masterització del producte final.
Creativitat, competències i experiència real
“Viure’t” és molt més que una peça artística: és un projecte pedagògic que permet a l’alumnat aplicar, de manera pràctica, competències creatives, tècniques i de treball en equip. Des de la composició musical fins a la producció audiovisual, els estudiants han treballat en un entorn real i col·laboratiu que afavoreix l’aprenentatge significatiu.
Cohesió i comunitat educativa
El projecte ha contribuït també a reforçar els vincles entre estudiants i centres, fomentant la cohesió social i la creació d’una comunitat educativa més unida. La dimensió col·laborativa ha estat clau per generar un sentiment compartit d’autoria, responsabilitat i orgull pel resultat final.


